Geng Bas Sekolah

November 12, 2012

Abby Meroyan Dapat Dana Untuk Artis


Habis meroyan makcik Abby bila dapat tahu berita ni. Jangan sampai dia keluarkan patwa pujangga menyatakan haram terima dana ni sebab ianya dari UMNO dan diberikan kepada artis terutama kepada bekas artis yang uzur sudah ler. Makcik Abby ni bukan boleh percaya. Selagi ada cerita sensasi, selagi itulah dia nak masuk berpusing.
Datuk Seri Najib Tun Razak akan mencadangkan kepada Kabinet untuk menyalurkan peruntukan sebanyak RM5 juta bagi Yayasan Artis 1Malaysia (YA1M).

Perdana Menteri berkata, dana itu dicadangkan akan disalurkan sebanyak RM2 juta pada tahun ini dan RM3 juta lagi pada tahun hadapan untuk menjaga kebajikan para artis khususnya yang berstatus warga emas.

Selain itu, beliau turut meminta pihak industri membantu kerajaan menyelesaikan isu royalti yang dikatakan berat sebelah dan tidak adil kepada golongan artis.

''Kerajaan juga mahu melihat satu skim insurans perlindungan diwujudkan khusus bagi golongan seniman tanah air agar mereka tidak perlu lagi bergantung simpati orang ramai sekiranya jatuh sakit," katanya ketika berucap merasmikan majlis pelancaran YA1M di Pusat Dagangan Dunia Putera (PWTC) di sini hari ini.

Yang turut hadir, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor; Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim dan isteri, Datin Seri Masnah Rais serta Pengerusi YA1M, Datuk D. J. Dave.

Pada majlis itu, Najib turut menyampaikan wang ihsan sumbangan YA1M sebanyak RM2,000 seorang untuk artis-artis kurang berkemampuan.

Sementara itu, Rais berkata, penubuhan yayasan tersebut merupakan pelengkap kepada usaha untuk menghargai jasa dan pengorbanan para artis dalam mengangkat martabat seni negara.

"Usaha menerusi YA1M itu sudah pasti mewujudkan kesan positif dan amat bermakna kepada warga seni.

"Saya yakin yayasan itu akan berjuang demi kepentingan artis dan Insya-Allah, kementerian saya akan turut membantu," katanya.

1 comment:

UMNO PARTI PENJARA said...


Muhyiddin Pemimpin LEMBU.... Puteri UMNO Kump ANJING Gila Babi....

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... BAPAK lembu..... Wanita LEMBU... Kecik2 tak nak mampus, Dah tua menyusahkan orang.....


~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

~ BUKTI 5 ~

~ BUKTI 6 ~