Geng Bas Sekolah

October 18, 2012

Nik Aziz Lidah Panjang


Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat disifatkan sebagai 'terlajak cakap' apabila menyatakan tiada sesiapa yang layak menggantikan beliau memegang jawatan tersebut.

Seorang aktivis Pas, Datuk Muslim Othman berkata, sebenarnya ramai golongan ulama termasuk golongan muda dalam parti itu yang layak tetapi tidak diketengahkan dalam saf kepemimpinan.

"Kalau kata tak ada yang layak itu tak betul dan tidak harus berlaku begitu sebab ada ahli yang kepimpinannya tersorok dan tidak dicungkil dan diketengahkan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau yang pernah menyandang jawatan Timbalan Pesuruhjaya Pas Kedah mengulas kenyataan Nik Abdul Aziz dalam satu majlis bahawa tiada siapa dalam Pas yang layak menggantikan beliau untuk memegang jawatan Mursyidul Am.

Hari tu Nik Ajis cakap Nasharuddin tu lidah panjang. Tapi rupa rupanya Nik Ajis sendiri yang lidah panjang. Hahahaha itulah lain kali jangan dok mengata orang lain. Sekarang puak PAS sendiri mengaku Nik Ajis ni lidah panjang.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Anonymous said...

TU LER BRO...ORG KLU BERLIDAH PANJANG DI TAKDIRAN BLEY JADI LIDAH BERCABANG GAK BROO..WALLY SLIPAU KENE SUMPAH DOA SENDIRI KEHKEHKEHKEH

Anonymous said...

tu dh kira riak, ialah sorang pun tk bole ganti dia. Bukan tk bole ganti tp mereka tk moh sbb pakar fatwa tuu....