Geng Bas Sekolah

September 24, 2012

Abby Abadi Patut Hormat Karpal Singh

Permusuhan Pas dengan Umno bukan perkara baru. Ianya telah berlarutan lebih dari 50 tahun. Berpunca daripada tewasnya seorang ahli Umno yang bernama Ahmad Fuad ditangan Tunku Abdul Rahman bagi merebut jawatan Yang Dipertua Umno Malaysia pada tahun 1951.

Kecewa dengan kekalahan tersebut membuatkan Ahmad Fuad menubuhkan Pas. Penubuhan itu disokong penuh oleh penjajah pada masa itu kerana mereka mahu orang melayu berpecah belah dan tidak bersatu dibawah Umno supaya mereka dapat melengah-lengahkan usaha memberi kemerdekaan kepada Tanah Melayu.

Orang yang bertanggung jawab menandatangan kelulusan penubuhan Pas pada masa itu adalah seorang pegawai British yang berketurunan India bernama Nadarajan. Beliau pada masa itu bertugas sebagai pegawai pendaftar pertubuhan dibawah British. Pas ketika itu didaftarkan diatas nama Pan Malaya Islamic Party.

Hari ini ramai pengikut-pengikut Pas yang menyamakan Pas dengan Islam termasuklah Abby Abadi. Sedangkan perkara tersebut terang-terangan berbeza. Islam adalah agama yang diturunkan oleh Allah tanpa perlu mendapat kelulusan sesiapa. Manakala Pas pula ditubuhkan melalui kelulusan oleh seorang pegawai British yang beragama hindu.

Orang yang percaya Pas itu islam adalah orang-orang yang sesat. Walaupun sudah lebih 50 tahun Umno tidak pernah berjaya sepenuhnya untuk menjinakkan Pas . Kalau berjaya pun , adalah sedikit pada tahun 1969 apabila Umno berjaya tarik Pas sertai BN. Tetapi itu pun tidak lama kerana Umno tak tahan dengan kerenah Pas yang cuba mengkhianati BN dari dalam. Akhirnya Pas dilepaskan daripada BN.

Dalam hal atau bab untuk menundukkan atau menjinakkan Pas, pujian harus diberikan kepada Karpal Singh. Dalam hal ini Karpal Singh cukup hebat....
Cuba anda semua bayangkan , Karpal Singh seorang yang lumpuh , dan dari atas kerusi roda dia berjaya tundukkan Pas agar tidak lagi memperjuangkan negara islam, yang mana akhirnya kita semua dapat saksikan bagaimana Pas secara rasminya gugurkan perjuangan negara islam pada muktamar mereka tahun lepas. 
Dengan suara dari atas kerusi roda Pas sanggup gugurkan apa yang mereka perjuangkan sejak puluhan tahun lalu.  Kalaulah Karpal masih sihat dan tegap seperti dulu, rasanya 1 atau 2 tahun lepas Pas telah dibubarkan dan semua ahli-ahlinya menyertai DAP. 
 
Sumber : RBF


Hehehehe memang betulpun PAS sekarang sudah tunduk dengan DAP. Nik Aziz pun terkebil kebil je biji mata tak berani nak lawan Karpal Singh. Cakap Karpal yang hanya berkerusi roda sudah mampu mengetarkan seluruh urat saraf puak PAS.  Itu belum campur lagi dengan suara Lim Kit Siang, Ngeh ataupun Ronnie Liu. Itu baru DAP. Kalau pakcik Anwar berbunyi pulak, habis menanggis puak PAS sebab tak dapat duit yahudi zionis.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Anonymous said...

DENGARE CITER DIA DH SLMT BERNIKAH JADI BINI NO. 2 LEBAI PASRAEL..KLU BTOL SELAMAT PENGANTIN LAMA KAT INSPEKTER ALIZA LERR. KEHKEHKEHKEH