Geng Bas Sekolah

August 23, 2012

PAS Sokong Umat Islam Dibuang Kerja


Rumah Terbuka Bersama Perantau anjuran Pas semalam agak tegang seketika apabila sesi dialog bersama Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (gambar) diterjah dengan soalan 'panas' mengenai kepimpinan DAP Pulau Pinang yang didakwa membuang ramai pekerja Melayu di bawah pentadbirannya.

Soalan tersebut ditimbulkan oleh seorang wanita yang merupakan pekerja di sebuah jabatan kerajaan di negeri itu yang mendakwa ramai orang Melayu di jabatannya telah diberhentikan kerja tanpa sebab.

Wanita yang enggan dikenali itu juga mempersoalkan kerjasama Pas dengan DAP dalam konteks menjaga hak orang Melayu di jabatan kerajaan di bawah pentadbiran parti yang diketuai oleh Lim Guan Eng tersebut.

Bagaimanapun, Abdul Hadi ketika menjawab soalan itu seolah-olah menyokong tindakan yang diambil oleh rakan sekutunya apabila menyatakan tindakan tersebut adalah perkara biasa setiap parti yang memerintah.

Katanya, adalah sukar untuk memerintah sesebuah kerajaan jika pentadbiran itu masih terdapat saki-baki penyokong parti lain iaitu Barisan Nasional (BN) yang ditinggalkan ketika zaman pemerintah parti tersebut.

"Di Terengganu dan Kelantan pun kita warisi pegawai-pegawai yang ketika zaman pemerintahan BN dulu yang cenderung kepada elemen politik berbanding tugas-tugas pentadbiran.

"Sebab itu tidak mustahil di Pulau Pinang juga wujud perkara yang sama dan berlaku keadaan sebegitu (buang kerja) di negeri tersebut," katanya pada sesi dialog itu.


Kepala otak kau berjambul ler hj Hadi oii!! Kalau dah gampang tu tetap gampang juga ler. Nampak sangat yang puak pembangkang ni nak buang semua orang lepas tu letak ahli parti dia saja dalam jawatan. Nampak sangat pembangkang ni tak ada keadilan. Semua benda nak dipolitikkan.

Sedap sedap je hj Hadi ni cakap pegawai kerajaan ni cenderung pada politik BN. Padahal yang cenderung pada PAS ni ramailah aku tengok. Sejak sekolah lagi aku dah nampak dua tiga kerat cikgu sekolah aku tu pro PAS. Itu belum campur orang yang kerja jabatan lain. Banyak talibarut PAS. Itupun takdenya Kerajaan BN nak buang dorang. Hj Hadi ni suka sangat jilat cina DAP. Nampak sangat gila undi.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Jeffry said...

MULE2 PAS SOKONG DAP BUANG PEKERJA MELAYU LEPAS TU SOKONG SYIAR ISLAM DI PINGGIRKAN SECARA HALUS KEHKEHKEHKEH

ahmad zikron said...

kalau mcm tu,mana2 penyokong pembangkang yang ada dalam kerajaan sekarang boleh la berhenti kerja..