Geng Bas Sekolah

July 20, 2012

Puak Gila Politik Nak Rampas Masjid


Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan umat Islam di negara ini tidak menjadikan masjid sebagai gelanggang untuk melontarkan kebencian terhadap pemerintah.

Perdana Menteri berkata, kesucian masjid tidak seharusnya dicemarkan semata-mata kerana ingin mencari pengaruh atau mengaut keuntungan politik. Jelas beliau, Nabi Muhammad SAW juga melarang masjid dijadikan platform untuk menabur fitnah, kebencian serta merosakkan perpaduan umat Islam.

“Masjid bukan gelanggang untuk mengecam umat Islam yang lain. Masjid adalah tempat untuk melakukan ibadah dalam keadaan tenang dan tenteram.

“Peranan sebenar masjid adalah berdakwah secara bijaksana dan berhikmah serta mengajak ummah ke jalan yang benar," katanya ketika berucap pada Majlis Perhimpunan Perdana Warga Imam dan Jawatankuasa Masjid Seluruh Negara di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (MAEPS) dekat sini hari ini.


Umat islam memang tidak gunakan masjid untuk berpolitik tapi puak yang anggap politik tu sebagai agama, memang gila nak menjajah masjid. Dah ler sendiri taknak buat masjid, bila kerajaan buat masjid untuk umat islam, puak ni rampas pulak masjid tu buat macam rumah mak bapak dorang je.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Anonymous said...

PAS BENGKRAP TKDE DUIT..TU PSL PAS MLS NK DIRIKAN MESJID BROO..GUNA MESJID YG DI DIRIKAN OLEH KERAJAAN WALHAL KERAJAAN BINA MESJID UTK KEMUDAHAN UMAT ISLAM KEJAR PAHALA..TP PAS KEJAR PUTRAJAYA HARKKK PTUIHHHH KEHKEHKEH