Geng Bas Sekolah

May 28, 2012

PAS Bukan Penentu Keimanan Seseorang


Ahli Majlis Fatwa Masjidil Haram, Sheikh Dr. Sulaiman Saloomi (gambar) menegaskan, fatwa propaganda yang mengatakan seseorang itu akan masuk syurga jika mengundi parti tertentu adalah suatu kejahilan, kebodohan dan kesesatan.

Menurut Profesor Jurusan Akidah, Mazhab dan Firaq, Universiti Ummul Qura, Mekah itu, ia tidak sepatutnya keluar daripada mulut orang yang berakal, lebih-lebih lagi dari seorang muslim yang peka dirinya diawasi Allah dalam setiap percakapan serta perbuatan.

Jelas beliau, syurga adalah nikmat, rahmat dan kelebihan yang dikurnia Allah kepada sesiapa yang dapat melaksanakan tuntutan ubudiyah bukan kepada mana-mana pengundi manakala neraka pula adalah azab Allah ke atas mereka yang sesat, kufur atau syirik.


Aduh tolong tolong. Tolong cakap sikit kat Nik Aziz jangan berangan nak masuk syurga kalau asyik nak maki, kafirkan orang islam. Tolong ingatkan dia balik yang dia tu langsung tak berkuasa apa apa untuk menentukan dosa pahala sesiapa.

Lepas ni mesti dorang spin pulak pasal hudud, pasal perjuangan islam, pasal kutipan duit derma erkkk silap pasal negara islam. Kalau x spin isu ni dorang rasa amalan dorang tu tak sah hehehehe.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Daripada posting tuan hamba,maaf jika saya katakan hati anda terlalu kotor dan gelap.Ianya juga bukan cerminan hati seorang yang benar beriman dengan Allah SWT.Pesan saya,sekiranya anda seorang muslim bersegeralah untuk bertaubat,hampirkanlah diri anda dengan ajaran Islam yang sebenar.Saya bimbang jika dihujung usia anda yang terpacul keluar hanyalah caci-nista yang penuh kekejian.

Anonymous said...

PASNI ADE LER PENGANUT2 PASRAEL YANG RASE PANAS TERBAKOR DIRI TUH BROO KEHKEHKEHKEH