Geng Bas Sekolah

May 21, 2012

Cina Harbi Cabar Orang Islam

Penasihat DAP Lim Kit Siang mencabar Datuk Seri Najib Razak membuat deklarasi terbuka bahawa beliau dan Umno BN sedia menerima apa-apa keputusan rakyat pada PRU-13 nanti termasuk pertukaran tampuk pemerintahan.

Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Ipoh Timur berkata, deklarasi oleh perdana menteri itu penting sebagai jaminan bahawa Umno BN sedia menghormati keputusan rakyat dan supaya sebarang proses peralihan kuasa jika berlaku, dapat dilakukan secara aman.

"Adakah beliau bersedia untuk membuat deklarasi yang jelas dan nyata bahawa dia, Umno dan Barisan Nasional akan menerima keputusan pengundi dalam Pilihanraya Umum Ke13, termasuklah peralihan kuasa pada peringkat persekutuan di Putrajaya?

"Adakah beliau bersedia untuk menarik balik deklarasi beliau “walau berkecai tulang dan badan, walau bercerai jasad dari nyawa, Putrajaya akan dipertahankan walau apapun terjadi” di Perhimpunan Agung UMNO pada tahun 2010?" soal Kit Siang.


Kepala bapak dia cina ni. Apa dia ingat selama ni Kerajaan tak pernah menerima kenyataan ke bila kalah dalam PRU. PRU 2008 lima negeri jatuhpun BN dok rileks lagi. Takde goyang langsung. Tak ada kecoh kecoh.

Tapi PR memang pengecut. Sejak 2008 sampai sekarang dah 3 kali merusuh. Nampak sangat pengecut. Tak boleh terima kenyataan yang rakyat Malaysia memang benci dengan PR. Sekarang siapa yang tak boleh terima kenyataan?

Sepatutnya Kit Siang yang membuat deklarasi terbuka, bukannya DS Najib.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments: