Geng Bas Sekolah

April 21, 2012

Ultra Kiasu Hina Proton


Tadi gua terbaca satu forum yang menyebarkan gambar Proton Preve' yang katanya rosak di tengah jalan. Dorang sebarkan kata model Preve' tu pasang tak elok sehingga tercabut tayarnya semasa mengambil selekoh.

Kejadian tu katanya berlaku di Jalan Sentul menghala Gombak pada pukul 4 petang. Untuk mendapatkan kepastian, gua terus menghubungi sahabat baik gua dalam Proton. Gua dimaklumkan yang sebenarnya kereta Preve' tu mengalami kemalangan. Kereta Preve' tersebut telah ditempatkan di Pusat Pameran Proton Setapak, dan penasihat jualan disitu telah memandu kereta berkenaan dalam sessi test drive.

Didalam perjalanan di Jalan Sentul, kereta terbabit telah cuba untuk mengelak kereta yang datang dari arah bertentangan dan terbabas.. Proton Preve ni terlanggar pembahagi jalan dan terkena pada bahagian tayar yang mengakibatkan kereta tersebut melambung. Ketika kereta Proton Preve ini mendarat, hentakan yang kuat menyebabkan tie-rod nya patah.

So gua rasa dorang yang sebarkan gambar kejadian tu tak menceritakan kisah sebenar yang berlaku. Rasanya dorang tu bertujuan untuk menjatuhkan imej Proton dan juga model Preve'. - MPP

Aku baca cerita ni dalam satu forum ultra kiasu. Kalau korang baca komen ultra kiasu ni memang boleh buat korang rasa nak bersilat. Cukup celaka. Ditambah lagi dengan orang melayu yang jadi barua dorang. Memang kurang ajar.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Jeffry said...

BIASAK LER BROO..DIORANG JAKI KAT PROTON SBB PRODUK MAKIN LARIS. DGR CITER RAMAI LEBAI PAS DH BOOKING PREVE..PANAS MONTOT! HUHUHUHU