Geng Bas Sekolah

April 20, 2012

Kebangkitan Rakyat Malaysia - Anwar Ibrahim Enggan Menunaikan Hak Rakyat


Sebelum ini Menteri Besar Selangor pernah membayangkan yang Selangor tidak akan membubarkan DUN jika pilihanraya diadakan sebelum Jun 2012. Alasan beliau, kerajaan PKR perlu lebih masa untuk menunaikan segala janji dan tanggungjawab yang diamanahkan oleh rakyat ke atas bahu mereka. Dan semalam, Anwar Ibrahim pula membuat kenyataan bahawa Selangor tidak akan menyertai Pilihanraya ke 13 jika tuntutan Bersih tidak ditunaikan. Tetapi, itu hanyalah apa yang tersurat, yang tersiratnya ialah, Anwar sudah meramalkan yang BN akan menang besar di Selangor.

Anwar boleh memberi apa jua alasan untuk Selangor tidak menyertai PRU, tetapi rakyat tetap melihatnya sebagai tanda-tanda yang Pakatan Rakyat sudah ‘kecut perut’ dan langsung tidak punya keyakinan untuk menghadapi pilihanraya kali ini. Entah ke mana hilangnya segala laungan yang mereka mendapat sokongan padu rakyat. Entah ke mana hilangnya keangkuhan yang ditonjolkan ketika kemenangan dalam PRU 2008 yang lalu.

Nampaknya keyakinan, laungan dan keangkuhan PR tenggelam bersama dengan isu pasir, isu air, isu judi, arak, pusat hiburan, rumah urut serta isu murtad. Tidak ketinggalan juga isu video seks, isu salahguna wang negeri oleh DAP sehingga membawa kepada kematian Teoh Beng Hock. Begitu juga dengan isu lama yang kekal hangat seperti isu Shamsidar dan isu biseksual Anwar Ibrahim.

Baca selanjutnya GAP


Pakcik Anwar suka cakap bergegar. Kononnya rakyat bersama dia, rakyat menyokong dia. Menyokong apa kalau bubar DUN serentak masa PRU 13pun takut. Kalau betul berani, bubarlah serentak. Masa tu baru boleh tengok betul ke rakyat bersama pakcik Anwar. Demo macam macam. Mintak pilihanraya adil, telus saksama. Tapi rupa rupanya penakut.

Nik Aziz lagi berani dari pakcik Anwar. Tiap tiap kali PRU, Nik Aziz tak pernah gagal bubar DUN serentak. Hanya pakcik Anwar ni je yang tak ada buah telor. Penakutnya mengalahkan budak kecil umur 5 tahun huh.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Anonymous said...

SYOK TGOK ANUWAR PULAS TINGER PAS SAMPAI SANGGUP TEGOK AIR KENCING DIA. ALANG2 DIA TAU DIRI DIA BAKAL KENE TANAM HIDUP2 PRU13 NANTI, DIA HERET SEKALI PAS SAMPAI KE LIANG LAHAD KEHKEHKEH