Geng Bas Sekolah

March 2, 2012

Penyokong Pembangkang Dipatwakan HARAM Sentuh Duit BR1M


Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan tindakan Pas yang memberi gambaran kononnya pemberian Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 oleh kerajaan Pusat adalah haram, sebagai satu dakwaan jahat.

Sehubungan itu, Timbalan Perdana Menteri menganggap tindakan parti pembangkang itu sebagai membawa ajaran salah yang menyesatkan semata-mata mahu mengejar kepentingan politik.

"Duit RM500 ini adalah duit kerajaan. Duit kerajaan sebenarnya adalah duit rakyat yang diuruskan oleh kerajaan. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah memutuskan duit ini untuk rakyat. Duit rakyat diberi kepada rakyat, jadi hukumnya halallah.


BR1M tu haram? Kalau haram tak payahlah ambil. Senang je. Pengikut pembangkang tak payah gatal tangan nak ambil. Sebab pemimpin pujaan korang bagi fatwa BR1M tu haram. Korang nak marah, nak maki korang makilah pemimpin kesayangan korang.

Kami rakyat Malaysia tak cakappun duit BR1M tu haram so kami boleh ler ambil hahaha.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Anonymous said...

bila tak dpat duit..cakap pemimpin jahat makan duit rakyat..kaki rasuah..bila bagi duit rakyat kepada rakyat cakap duit "haram" pulak..adakah orang PAS ni terlalu pandai pasal undang2 islam atau kita ini yg jahil pasal agama kita sendiri?

- PRO commonsense
" guna la hak berfikir sebelum hak bersuara "