Geng Bas Sekolah

March 6, 2012

Budak Cina Tiru Aksi Mat Sabu


Hanya kerana adik saya tidak memakai topi keledar, dia menendang motosikalnya. Kenapa dia berbuat demikian kepada adik saya yang berusia 14 tahun apabila dia hanya boleh mengeluarkan saman?” soal kakak Lim

Itu kenyataan dari Kakak kepada remaja yang telah menadapat kecederaan itu. Satu serangan keatas Anggota Polis sedangkan Kakak remaja itu tidak ada di lokasi kejadian berlaku. Cina Anti Melayu mungkin kita boleh renungkan dengan kenyataan tersebut.

Apa yang pasti dan untuk pengetahuan semua, remaja lelaki Cina tersebut berumur 14 tahun dan sewaktu kejadian beliau tidak memakai Topi Keledar dan tidak memiliki lesen memandu motosikal. Apabila melihat satu sekatan jalanraya diadakan maka remaja lelaki Cina itu telah merempuh sekatan yang pihak Polis lakukan.

Sedikit pun Anggota Polis tidak menendang remaja lelaki cina tersebut sebaliknya remaja tersebut hilang kawalan lalu melanggar pembahagi jalan sehingga mendapat kecederaan. Itulah pekara sebenar yang berlaku setelah Gomo menghubungi Balai Polis Ledang dalam mendapatkan pengesahan mengenai Insiden ini.

Hakikat sebenar tidak dapat diterima oleh keluarga remaja Lelaki Cina tersebut lalu menyebarkan cerita bahawa Polis menendang lelaki cina tersebut sehingga koma. Ditambah lagi Anggota Polis yang bertugas adalah melayu maka serangan hebat mesti dilakukan dan menafikan kejadian sebenar yang telah berlaku.

SALAH remaja Lelaki Cina itu kerana tidak mempunyai lesen memandu yang mana tidak mempunyai kelayakkan untuk menunggang motosikal. Secara jelas remaja lelaki cina itu tidak tahu mengawal motosikal yang ditunggang kerana tidak mempunyai lesen memandu.

SALAH remaja Cina itu apabila melanggar sekatatan jalanraya kerana jika tidak dilanggar sekatan jalan maka sudah pasti remaja cina itu tidak hilang kawalan dan tidak akan melanggar pembahagi jalan sehingga beliau mendapat koma.

SALAH keluarga remaja Cina itu kerana membenarkan menunggang motosikal TAMPA LESEN MEMANDU yang sah. Keluarga remaja cina itu perlu mengambil tanggungjawap mengenai insiden yang berlaku kerana GAGAL dalam menjaga anak yang berumur 14 tahun. - PapaGomo


Aku dah keluarkan cerita mengenai insiden ni tadi (klik sini). Sejak awal lagi aku memang tahu polis tak bersalah tetapi budak cina tu sendiri yang bersalah. Hanya kerana anggota polis itu orang melayu, maka diserangnya anggota polis berkenaan. 

Cuba jika polis berkenaan adalah bangsa cina atau india ataupun yang jatuh motor itu orang melayu atau orang india, adakah mereka mahu mengeluarkan cerita begini? Sama juga isu perempuan bogel kena ketuk ketampi dulu. Terese Kok kononnya beriya nak bela perempuan tu sebab yang denda perempuan tu adalah polis melayu dan dia ingat perempuan tu adalah wanita cina. Sekali perempuan tu orang melayu. Terus Teresa Kok taknak bela dah. Sebab apa? Sebab perempuan tu perempuan melayu!

Dan bila aku baca balik cerita ni, sebijik macam drama Mat Sabu. Dia yang mabuk jatuh motor tapi dituduhnya pihak polis. Apa cina ni copy drama Mat Sabu ke?

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

pukimaq said...

Semua polis jahat.Semua perompak baik.Jom sokong sayangku dan bontot.

Jeffry said...

KEHKEHKEH MAK BAPAK BUDAK TU NYESAL X SUDAH. ANAK MATI TEKANGKANG XDE LESEN..HAMIK KAOOOO!!