Geng Bas Sekolah

January 11, 2012

UPSI Sedih Dimalukan

Semua pihak diminta menghentikan tindakan memburuk-burukkan nama Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) berhubung perbuatan dua pelajarnya yang didakwa terlibat dalam demonstrasi di hadapan kampus universiti itu baru-baru ini.

Pengarah Bahagian Perancangan Korporat dan Antarabangsanya, Prof. Dr. Mohmad Yazam Sharif menegaskan, adalah tidak wajar untuk memberi sebarang label negatif terhadap UPSI memandangkan hanya segelintir pelajar universiti berkenaan terbabit dalam insiden itu.

''Hanya segelintir kecil mahasiswanya terlibat dalam demonstrasi yang diadakan di hadapan kampus tersebut pada malam tahun baru 2012 baru-baru ini.

''Justeru tidak wajar UPSI disindir lebih-lebih lagi apabila mereka yang terlibat telah diambil tindakan sewajarnya," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.


Padan muka korang. Bagi muka lagi pada budak bangang buat apa. Setakat gantung tiga semester si bangang adam tu buat apa. Baik ko buang je terus dari pengajian. Kalau dah buat, automatik si adam tu tak dikaitkan lagi dengan UPSI. Ini lagi nak simpan. Memang kena bahan ler.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

RH said...

Bukankan anak-anak sepatutnya dibentuk oleh orang tua? Ajaran apakah yg telah diberikan oleh UPSI kpd anak buahnya. Teringin sangat hendak merasa keadaan huru hara, rasalah.

Anonymous said...

Memang kau orang kat upsi tak tahu jaga kau punya pelajar, mpsi lebih baik, dah terang-terang buat salah pun kau gantung ja apalah kau ni??? selepas ini elok sekolah jangan terima pelajar UPSI mengajar disekolah mereka begitu juga dengan latihan mengajarnya.