Geng Bas Sekolah

January 13, 2012

Jihad Dr Rani Mencapai Matlamat


Sultan Selangor hari ini perkenan untuk membatalkan pelantikan Datuk Dr Hasan Ali - yang telah dipecat sebagai ahli PAS Ahad lalu - daripada jawatan exco kerajaan negeri Selangor.

Keputusan itu dibuat selepas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mengadap baginda di Istana Kayangan di Shah Alam pagi ini.

"Memandangkan Datuk Hasan bukan lagi ahli PAS, saya telah membuat keputusan bahawa beliau tidak boleh lagi menjadi ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri dan telah menasihati DYMM Tuanku Sultan untuk membatalkan pelantikan beliau.

"DYMM Tuanku Sultan telah bersetuju dengan pendapat saya dan baginda akan menulis surat pembatalan pelantikan YB Datuk Dr Hasan sebagai ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri," kata menteri besar dalam satu sidang media selepas mengadap Sultan Selangor pagi tadi.

Klik sini untuk maklumat lanjut


Tahniah aku ucapkan kepada Dr Abdul Rani kerana bakal dilantik sebagai Exco Agama bagi mengantikan tempat Dr Hassan ALi. Dan tahniah juga kerana jihad Dr Abdul Rani berjaya membebaskan pakcik Anwar dan kemenangan paling besar adalah merampas jawatan Exco Agama daripada Dr Hassan Ali.

Semoga bergembira dengan jawatan baru nanti. Jawatan baru bermakna bertambahlah amanah. Amanah menegarkan syiar islam. Dr Hassan Ali telah cuba menjalankan amanah ini tetapi kerana itu beliau disingkirkan. Harap Dr Rani dapat tunaikan amanah ini. Tanggunglah Dr Abdul Rani ye amanah ini sehingga dibangkitkan semula di Padang Masyar kelak. Dan nanti disana pandai pandailah Dr Rani menjawap semuanya dihadapan Rabbul Jalil.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Anonymous said...

WALLY SLIPAU PEJUANG TOKONG, KHALID SAMAD PEJUANG KRISTIAN SKANG RANI MUKHERJEE NK JADI PEJUANG GAY. BAGUS LERR..DLM PAS MCM2 PEJUANG ADAAAA..KEHKEHKEHKEH

Jeepers Creepers said...

pas sudah maju kekekeke