Geng Bas Sekolah

January 11, 2012

Anwar Ibrahim Kotor - Dr Hassan Ali


“Saya komen Anwar Ibrahim yang pertama itu soal peribadi..saya tak mahu dia mengheret rakyat ini supaya menjunjung perjuangannya yang saya rasa kotor”, kata Datuk Dr. Hasan Ali mengulas isu pemecatannya dalam keahlian PAS di kediamannya, Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur, 8 Jan.

“Saya dah ikut daripada tahun 1997 sampai sekarang..satu persatu..saya belajar sampai PHD, satu tahu sistem pengkajian, saya tahu research, saya tahu data, saya tahu mengklasifikasi data..saya tengok data ini reliable(tepat)..tak reliable

“Saya terdidik dengan itu..jadi saya nak gunakan ilmu itu untuk melihat apa yang berlaku kepada saudara Anwar Ibrahim”, katanya.

Katanya berdasarkan pengalaman dan pemerhatiannya, beliau tidak sanggup mendokong perjuangan Datuk Seri Anwar Ibrahim apatah lagi menobatkan Ketua Umum PKR itu sebagai Perdana Menteri.

“Saya tak sanggup saudara..betul-betul saya tak sanggup..tak sanggup saya..saya tak sanggup nak hadir 901..tak sanggup..saya tak sanggup bersama..

“Saya adalah di antara orang PAS yang tidak pernah keluar bersama Anwar Ibrahim untuk memberikan justifikasi kenapa Anwar Ibrahim mesti terus dilonjakkan menjadi Perdana Menteri”, katanya.


Dr Hassan Ali berani berkata benar kerana ikhlas berjuang untuk islam. Tapi Nik Aziz dan Hj Hadi sanggup berbohong untuk mendapat undi dan kuasa politik duniawi. Lebih baik Dr Hassan Ali berada diluar PAS kerana lebih mudah untuk beliau menyuarakan pandangan tanpa perlu terikat dengan mana mana pihak.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments: