Geng Bas Sekolah

December 27, 2011

Shamsul Iskandar Mengaku Adam Adli Liabiliti Kepada PKR

"Tidak ada satu catitan dalam kanun acara jenayah mahupun kanun keseksaan yang membawa kepada satu kesalahan sekirannya sesorang itu menurunkan gambar mana-mana pemimpin politik,"

"Tindakan Adam yang dikatakan bersifat politik, pada saya pihak polis tidak perlu campur tangan kerana tindakan politik kekal sebagai tindakan politik.

Demikian kenyataan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shamsul Iskandar Mohd Akin berhubung tindakan penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) Adam Adli Abdul Halim menurunkan bendera Perdana Menteri di ibu pejabat Umno baharu-baharu ini sebagai tindakan protes AUKU.

Bagaimana pun tindakannya itu menyebabkan diri dan keluarganya menerima pelbagai ugutan termasuk ugutan bunuh, pukul, ludah dan cacian.

Media baru-baru ini melaporkan Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar sebagai berkata pihak polis akan menjalankan siasatan terhadap ugutan tersebut, jika menerima laporan.

Khalid juga berkata polis sedang memerhati sebarang tindakan lanjut Adam Adli dan menasihatinya supaya berhati-hati dengan tindakannya.

"Apa juga tindakan yang dia ingin lakukan, dia kena fikir kesan kepada dirinya sebagai seorang pelajar dan ketenteraman awam.

"Saya tidak mahu mengulas apa tindakan yang kita akan ambil, jangan sampai esok kita ambil tindakan, dia akan menyesal," kata Khalid.

Mengulas lanjut kenyataan itu, Shamsul berkata Timbalan Ketua Polis Negara, Khalid tidak seharusnya mengeluarkan kenyataan sedemikian sebaliknya bersikap lebih profesional.

"Ditambah pula dengan kenyataan terbuka Timbalan ketua Polis Negara yang pada mulanya menyuruh keluarga Adam Adli membuat laporan polis sekirannya terdapat apa-apa ugutan.

"Tetapi dalam masa yang sama membuat ugutan yang jelas menunjukkan pihak polis tidak bercadang melindungi keluarga Adam, malah akan mengambil tindakan terhadap Adam,"jelas Shamsul. 


Bodah campur bangang orang orang PKR ni. Ko dah sound polis jangan masuk campur. Lepas tu ko tuduh pulak polis taknak tolong. Dah ko yang suruh polis jangan masuk campur, so polis takkan tolong ler. Lantak ler budak Adam tu kena belasah ke, kena liwat ke.

Kalau ko ni rasa kuat sangat, apasal tak tolong budak bangang tu. Kenapa minta tolong dengan polis pulak? Nampak sangat ler ko ni sebenarnya bodoh + lemau. Langsung tak berguna. Apasal ler ko ni boleh jadi ketua AMK.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Anonymous said...

TU LER NAMENYE SAM KETOT BODOH SOMBONG BROO..XYAH LAYAN LERR DAK HINGUSAN TU..LANTAK KE DIA LER. LG PUN KLU DIA TEGOLEK TGH JLN KE APE KER BIARKAN JEK..PERANGAI FUCKATAN MMG ANTI POLIS TP BILA TERDESAK CARI POLIS GAK..HARKKK PTUIHH KEHKEHKEH