BAYAR CUKAI SEBELUM HARTA DISITA

BAYAR CUKAI SEBELUM HARTA DISITA

Geng Bas Sekolah

December 18, 2011

Bangsa Melayu Paling Bodoh DI Malaysia ?


Di atas adalah foto demontrasi 'aman' oleh sekumpulan mahasiswa pro-pembangkang. Usah banyak bicara mengatakan mereka ini bukan berpihak kepada mana-mana parti kerana kita semua tahu bahawa wujudnya tangan ghaib di sebalik tindakan mereka ini.

Saya difahamkan sejumlah 200 orang mahasiswa berarak dan berdemo siang tadi, melalui pesanan twitter pula mahasiswa ini menghantar tweet mendakwa mereka berjaya 'menakluki' bangunan PWTC. Melihat foto-foto di beberapa blog antaranya blog Suara Mahasiswa Selatan (SMS) - saya cuba mencari-cari di manakah mahasiswa berbangsa Cina atau India dalam foto tersebut.

Pencarian saya hampa, kerana tiada mahasiswa berbangsa lain selain Melayu yang berarak, berdemo menuju ke PWTC kononnya mahu menuntut kebebasan kepada mahasiswa.

Saya mencari-cari jawapan tersebut, lalu saya menghubungi beberapa mahasiswa yang saya kenali kerana hampir setiap minggu masa saya dihabiskan bersama mereka. Jawapan mereka hampir senada iaitu kerajaan tidak pernah menyekat mana-mana mahasiswa untuk bersuara, tetapi perlulah melalui landasan yang betul bukan di jalanraya.

Saya juga bertanyakan kenapa tiada mahasiswa berbangsa lain selain Melayu, adakah mahasiswa berbangsa lain sibuk menelaah pelajaran manakala pelajar berbangsa Melayu sibuk berpolitik walhal dari segi CGPA mereka hanya cukup-cukup makan?

Jawapannya memang benar, bangsa lain sibuk bersaing sesama sendiri untuk mendapatkan keputusan yang baik kerana mereka sedar keputusan yang cemerlang mampu menempatkan diri mereka di kedudukan yang terbaik bila mereka menghabiskan pelajaran kelak.

Baca Selanjutnya disini


Aku tahu memang ramai yang panas atau makan hati bila aku cakap orang melayu ni sebenarnya antara bangsa paling bodoh kat Malaysia. Tapi inilah realitinya. Saat bangsa lain berusaha memajukan diri dengan pelajaran, perniagaan dan pekerjaan, tetapi orang melayu mencampak diri mereka sendiri ke dalam kebinasaan dengan berdemo, menjerit menyalak macam anjing ditengah jalan.

Semuanya hanya satu, nak parti politik pujaan mereka menang. Hanya kerana gila politik, orang melayu sanggup korbankan masa depan dan pelajaran. Padahal tokoh politik yang dorang puja tu bukannya pedulipun dengan dorang. Tapi itulah. Kalau dah namanya orang melayu, tahap bodoh dorang lebih daripada 7 keturunan.

Ini belum campur dengan kes seorang anak melayu yang buat perangai bodoh kat Dublin. Dah lah gay, berkahwin dengan jantan kafir pakai baju melayu siap bertanjak bagai. Semuanya menunjukkan kebodohan diri sendiri. Siap ambik gambar bercium letak kat internet. Last last sendiri kantoi sebab kebodohan diri sendiri.

Apalah nak jadi dengan orang melayu ni. Dunia semakin menuju kiamat, kebodohan orang melayu semakin menjadi jadi. Patutlah Nik Aziz malu nak mengaku dia orang melayu. Sebab orang melayu ni jenis bodoh tak boleh diajar. Kerana itu lah masih orang tua tu boleh pegang jawatan politik walau dah berpuluh tahun memerintah. Sebabnya orang melayu memang bodoh dok sokong dia sampai sekarang. Kalau orang melayu ni cerdik, dah lama orang tua hilang kuasa hahahaha.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

16 comments:

Anonymous said...

betol saudara ramai yang terkilan pasal tuh.apapun mohon untuk demo listkan blog kawe disini.kawe dah berbuat demikian.moga2 kita dpt bertukar pandangan.

emJaY

www.suaratimur.blogspot.com

TQ....
salam

Anonymous said...

betol saudara.ambo sokong kenyataan tuh.apapun mohon list kan blog kawe disini.moga2 kita akan dpt tukar idea.

emjay

www.suaratimur.blogspot.com

TQ,salam

asyraf photophobia said...

Follow aku balik bro, best gak blog ko ni...hehe..berita2 terkini dan hangat :)

Anonymous said...

Mmg betul ko ckp, xde student cine n india. Tp ko kne igt, cine n india tue suke mak bapak diorg kaye2. Bkn cm org melayu. Mn3 ko tau cine n india study mase demo nie? X tau kn? Ntah2 pi clubbing. Tgok gaye ko ckp nie, msti ko nie pencacai kerajaan kn? Mmg patut la ko bdo gk cm org melayu yg ko panggil bodo. Ko taunye kipas org, try la dduk kt tmpt diorg bru tau cmne. Silap2 ko yg lebil

Anonymous said...

wahai Anon July 11, 2012 : 1:31AM.

macam mana ko tau orang india n cina tu semua kaya raya? mengapa semua melayu miskin ke? sehinggakan fitnah bangsa lain pegi clubbing la, sibuk kata blogger ni pencacai kerajaan? ngko kata "duduk kat tempat diorang?" abis tu buang anak yg berleluasa hasil salah siapa?? manusia ni, kalau di manjakan dengan duit, melapetaka jadinya. aku sokong dgn entri kali ni. syabas blogger.

hayani said...

I support you. I am a malay but for this very reason I tend to shun away from my own race

Anonymous said...

Tak perlu bertekak sesama kita, mengutuk mencaci menghina dan sebagainya. Mana2 yang sokong kerajaan jadilah penyokong yang baik. Mana2 yang membangkang jadilah pembangkang yang baik. Banyakkan makan petai, kerdas dan jering. Bukan apa, bila nak mengumpat aje terus orang keliling kelalang tutup hidung. Dengan cara ini individu terbabit akan selamat dari dosa. Kalau saya jadi pihak berkuasa saya akan tangkap dan menghukum mereka yang cuba huru harakan negara dengan hukuman memakan petai, kerdas dan jering. Dengan cara ini negara akan aman dan mereka yang dihukum pula mendapat faedah kesihatan yang banyak. Antaranya tidak kena kencing manis, awet muda, syahwat yang ganteng dan banyak lagilah.

Anonymous said...

kesilapan yang paling besar adalah menghina bangsa sendiri. bangsa india dan cina tahu kelemahan bangsa mereka tetapi mereka tidak berminat membicarakan tentang kelemahan, tetapi lebih ke arah kemajuan dan kekuatan. fikir-fikirkan

Anonymous said...

Assalamualaikum. Kejayaan jin dan manusia hanyalah dalam agama. Kejayaan manusia sejauh mana manusia taat perintah ALLAH SELURUH KEHIDUPAN IKUT CARA NABI MUHAMMAD SAW. BUKAN ikut cara yahudi, bukan ikut cara nasrani, bukan ikut cara majusi, bukan ikut cara amerika, bukan ikut cara eropah, bukan ikut cara barat, bukan ikut cara timur, bukan ikut cara maju, bukan ikut cara kuno, bukan ikut cara orang putih, bukan ikut cara orang melayu, bukan ikut cara orang miskin, bukan ikut cara orang kaya bukan ikut cara amerika, bukan ikut cara Malaysia, bukan ikut cara India, bukan ikut cara Cina, bukan ikut cara orang kampong, bukan ikut cara orang Bandar,bukan ikut cara orang pekan, bukan ikut cara pulau pinang, bukan ikut cara perlis, bukan ikut cara perak, Pahang, kedah, Kelantan, Selangor, Terengganu, Melaka, negeri Sembilan, sabah, Sarawak, johor, bukan ikut cara wilayah persekutuan kuala lumpur dan bukan juga cara wilayah persekutuan Labuan. Tetapi ikut cara NABI MUHAMMAD SAW. Orang kaya bawa agama dalam kehidupannya dia Berjaya dunia akhirat. Orang miskin bawa agama dalam kehidupannya dia berjaya dunia dan akhirat. Orang miskin dan orang kaya tolak agama dua-dua gagal dunia akhirat.
Apa maksud MUHAMMADUR RASULULLAH
Maksud :- SATU-SATUNYA CARA YANG BOLEH MEMBAWA KEJAYAAN BAGI MANUSIA DI DUNIA DAN AKHIRAT ADALAH CARA NABI MUHAMMAD S.A.W. CARA LAIN PASTI AKAN MENERIMA KEGAGALAN DAN DAN TIDAK AKAN DI TERIMA OLEH ALLAH
Nak Berjaya dunia dan akhirat WAJIB SOLAT. Kalau solat pun tak buat tak ada kehidupan.nabi MUHAMMAD beri tau orang tak solat kafir terang-terangan. Orang tak solat adalah penjenayah yang paling besar. Tak solat lebih celaka dari iblis, syaitan, haman, qarun, firaun, pemabuk, peminum arak, penzina, peliwat, perogol, penipu pembohong, pembunuh, pendosa. Dosa orang yang meninggalkan solat ialah:-
Bahana Meninggalkan Solat Fardu Lima Waktu

Subuh – Allah SWT akan mencampakkannya kedalam neraka Jahannam selama 60 tahun. Sahabat sekalian, 1 tahun di akhirat tidak sama dengan dunia. Jika 1 tahun di dunia kita sudah rasa agak lama, di akhirat 1 tahun bersamaan dengan 60,000 tahun di dunia. MasyaAllah. 7 keturunan kita pun belum lepas 1 tahun jika kita hidup di akhirat.
Zuhur – Dosa sama seperti membunuh 1000 orang muslim. Sedangkan membunuh seorang orang Islam pun kita akan dicampakkan ke neraka, bayangkan kita telah membunuh 1000 orang muslim. Betapa azabnya kita. Begitu mudah kita mencari dosa tersebut hanya dengan meninggalkan solat Zuhur yang mana jika dilakukan, 15 minit pun tak sampai.
Asar – Dosa sama seperti meruntuhkan Ka’abah. MasyaAllah, sanggupkah kita meruntuhkan kiblat umat Islam? Renungkan berapa kali sudah kita meninggalkan solat asar dengan sengaja? Dan renungkan juga berapa kali sudah kita meruntuhkan Ka’abah.
Maghrib – Dosa sama seperti berzina dengan ibu sendiri bagi lelaki, dan berzina dengan bapak sendiri bagi perempuan Saya tak sanggup nak menyedarkan diri saya dengan lebih panjang akan dosa meninggalkan solat maghrib ini. Rasa amat bersalah dengan ibu saya sendiri.

Anonymous said...

Assalamualaikum. Kejayaan jin dan manusia hanyalah dalam agama. Kejayaan manusia sejauh mana manusia taat perintah ALLAH SELURUH KEHIDUPAN IKUT CARA NABI MUHAMMAD SAW. BUKAN ikut cara yahudi, bukan ikut cara nasrani, bukan ikut cara majusi, bukan ikut cara amerika, bukan ikut cara eropah, bukan ikut cara barat, bukan ikut cara timur, bukan ikut cara maju, bukan ikut cara kuno, bukan ikut cara orang putih, bukan ikut cara orang melayu, bukan ikut cara orang miskin, bukan ikut cara orang kaya bukan ikut cara amerika, bukan ikut cara Malaysia, bukan ikut cara India, bukan ikut cara Cina, bukan ikut cara orang kampong, bukan ikut cara orang Bandar,bukan ikut cara orang pekan, bukan ikut cara pulau pinang, bukan ikut cara perlis, bukan ikut cara perak, Pahang, kedah, Kelantan, Selangor, Terengganu, Melaka, negeri Sembilan, sabah, Sarawak, johor, bukan ikut cara wilayah persekutuan kuala lumpur dan bukan juga cara wilayah persekutuan Labuan. Tetapi ikut cara NABI MUHAMMAD SAW. Orang kaya bawa agama dalam kehidupannya dia Berjaya dunia akhirat. Orang miskin bawa agama dalam kehidupannya dia berjaya dunia dan akhirat. Orang miskin dan orang kaya tolak agama dua-dua gagal dunia akhirat.
Apa maksud MUHAMMADUR RASULULLAH
Maksud :- SATU-SATUNYA CARA YANG BOLEH MEMBAWA KEJAYAAN BAGI MANUSIA DI DUNIA DAN AKHIRAT ADALAH CARA NABI MUHAMMAD S.A.W. CARA LAIN PASTI AKAN MENERIMA KEGAGALAN DAN DAN TIDAK AKAN DI TERIMA OLEH ALLAH
Nak Berjaya dunia dan akhirat WAJIB SOLAT. Kalau solat pun tak buat tak ada kehidupan.nabi MUHAMMAD beri tau orang tak solat kafir terang-terangan. Orang tak solat adalah penjenayah yang paling besar. Tak solat lebih celaka dari iblis, syaitan, haman, qarun, firaun, pemabuk, peminum arak, penzina, peliwat, perogol, penipu pembohong, pembunuh, pendosa. Dosa orang yang meninggalkan solat ialah:-
Bahana Meninggalkan Solat Fardu Lima Waktu

Subuh – Allah SWT akan mencampakkannya kedalam neraka Jahannam selama 60 tahun. Sahabat sekalian, 1 tahun di akhirat tidak sama dengan dunia. Jika 1 tahun di dunia kita sudah rasa agak lama, di akhirat 1 tahun bersamaan dengan 60,000 tahun di dunia. MasyaAllah. 7 keturunan kita pun belum lepas 1 tahun jika kita hidup di akhirat.
Zuhur – Dosa sama seperti membunuh 1000 orang muslim. Sedangkan membunuh seorang orang Islam pun kita akan dicampakkan ke neraka, bayangkan kita telah membunuh 1000 orang muslim. Betapa azabnya kita. Begitu mudah kita mencari dosa tersebut hanya dengan meninggalkan solat Zuhur yang mana jika dilakukan, 15 minit pun tak sampai.
Asar – Dosa sama seperti meruntuhkan Ka’abah. MasyaAllah, sanggupkah kita meruntuhkan kiblat umat Islam? Renungkan berapa kali sudah kita meninggalkan solat asar dengan sengaja? Dan renungkan juga berapa kali sudah kita meruntuhkan Ka’abah.
Maghrib – Dosa sama seperti berzina dengan ibu sendiri bagi lelaki, dan berzina dengan bapak sendiri bagi perempuan Saya tak sanggup nak menyedarkan diri saya dengan lebih panjang akan dosa meninggalkan solat maghrib ini. Rasa amat bersalah dengan ibu saya sendiri.

Anonymous said...

Assalamualaikum. Kejayaan jin dan manusia hanyalah dalam agama. Kejayaan manusia sejauh mana manusia taat perintah ALLAH SELURUH KEHIDUPAN IKUT CARA NABI MUHAMMAD SAW. BUKAN ikut cara yahudi, bukan ikut cara nasrani, bukan ikut cara majusi, bukan ikut cara amerika, bukan ikut cara eropah, bukan ikut cara barat, bukan ikut cara timur, bukan ikut cara maju, bukan ikut cara kuno, bukan ikut cara orang putih, bukan ikut cara orang melayu, bukan ikut cara orang miskin, bukan ikut cara orang kaya bukan ikut cara amerika, bukan ikut cara Malaysia, bukan ikut cara India, bukan ikut cara Cina, bukan ikut cara orang kampong, bukan ikut cara orang Bandar,bukan ikut cara orang pekan, bukan ikut cara pulau pinang, bukan ikut cara perlis, bukan ikut cara perak, Pahang, kedah, Kelantan, Selangor, Terengganu, Melaka, negeri Sembilan, sabah, Sarawak, johor, bukan ikut cara wilayah persekutuan kuala lumpur dan bukan juga cara wilayah persekutuan Labuan. Tetapi ikut cara NABI MUHAMMAD SAW. Orang kaya bawa agama dalam kehidupannya dia Berjaya dunia akhirat. Orang miskin bawa agama dalam kehidupannya dia berjaya dunia dan akhirat. Orang miskin dan orang kaya tolak agama dua-dua gagal dunia akhirat.
Apa maksud MUHAMMADUR RASULULLAH
Maksud :- SATU-SATUNYA CARA YANG BOLEH MEMBAWA KEJAYAAN BAGI MANUSIA DI DUNIA DAN AKHIRAT ADALAH CARA NABI MUHAMMAD S.A.W. CARA LAIN PASTI AKAN MENERIMA KEGAGALAN DAN DAN TIDAK AKAN DI TERIMA OLEH ALLAH
Nak Berjaya dunia dan akhirat WAJIB SOLAT. Kalau solat pun tak buat tak ada kehidupan.nabi MUHAMMAD beri tau orang tak solat kafir terang-terangan. Orang tak solat adalah penjenayah yang paling besar. Tak solat lebih celaka dari iblis, syaitan, haman, qarun, firaun, pemabuk, peminum arak, penzina, peliwat, perogol, penipu pembohong, pembunuh, pendosa. Dosa orang yang meninggalkan solat ialah:-
Bahana Meninggalkan Solat Fardu Lima Waktu

Subuh – Allah SWT akan mencampakkannya kedalam neraka Jahannam selama 60 tahun. Sahabat sekalian, 1 tahun di akhirat tidak sama dengan dunia. Jika 1 tahun di dunia kita sudah rasa agak lama, di akhirat 1 tahun bersamaan dengan 60,000 tahun di dunia. MasyaAllah. 7 keturunan kita pun belum lepas 1 tahun jika kita hidup di akhirat.
Zuhur – Dosa sama seperti membunuh 1000 orang muslim. Sedangkan membunuh seorang orang Islam pun kita akan dicampakkan ke neraka, bayangkan kita telah membunuh 1000 orang muslim. Betapa azabnya kita. Begitu mudah kita mencari dosa tersebut hanya dengan meninggalkan solat Zuhur yang mana jika dilakukan, 15 minit pun tak sampai.
Asar – Dosa sama seperti meruntuhkan Ka’abah. MasyaAllah, sanggupkah kita meruntuhkan kiblat umat Islam? Renungkan berapa kali sudah kita meninggalkan solat asar dengan sengaja? Dan renungkan juga berapa kali sudah kita meruntuhkan Ka’abah.
Maghrib – Dosa sama seperti berzina dengan ibu sendiri bagi lelaki, dan berzina dengan bapak sendiri bagi perempuan Saya tak sanggup nak menyedarkan diri saya dengan lebih panjang akan dosa meninggalkan solat maghrib ini. Rasa amat bersalah dengan ibu saya sendiri.

Anonymous said...

Wlaupun aku melayu.. tp bagi aku melayu bodoh bertingkek2..

Anonymous said...

org melayu memang bodoh pun

Anonymous said...

stupid

Anonymous said...

melAYU BOdoh mcm sial

Anonymous said...

huuuuuuu