Geng Bas Sekolah

November 3, 2011

Pegawai TPM Cibai Hina Wartawan?


Apa peranan setiausaha akhbar sebenarnya, saya rasa ramai dikalangan wartawan tidak begitu mendalaminya, kebanyakkan hanya tahu tugas atau peranan setiausaha akhbar ini hanyalah tukang buat ucapan bos dan tukang atur sidang media saja...tukang gunting berita yg disiar...tukang cari jawapan utk bos...lebih pada itu, hanya boleh dianggap Pegawai Menteri sajalah.



Saya tak dapat tidur terkenang apa yang berlaku pada saya ekoran kedangkalan seorang setiausaha akhbar...Apahalnya ni, saya yang sudah berpuluh tahun bertugas sebagai wartawan belum pernah sekali diaib dan dimalukan oleh seorang setiausaha akhbar.

Tetapi malam tadi di majlis penyampaian bantuan khas rakyat bandar tun razak dihadiri Timbalan Perdana Menteri Tan Sri (ts) Muhyiddin Yasin. Ketika ts melawat pejabat dan bilik2 umno bhg bandar tun razak, saya seperti biasa hanya mengambil gambar kerana dapat tahu tidak ada sidang media.

Baca selanjutnya disini


Budaya keparat masih menebal dikalangan pegawai pegawai tinggi. Berangan pangkat yang mereka pegang boleh menolong mereka dalam kubur kelak. Harap TPM ambil tindakan keatas pegawai bodoh sombong terbabit. Jangan kerana seekor kutu, habis botak satu kepala.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Anonymous said...

tulah kelemahan nya dlm sesi temuduga kenaikan pangkat atau memberi kerja pada org yg hanya nak kerja..bukan nya yg hendak BERKERJA....!Payah....SPA kena lantik penal temuduga yg lebih prof lagi....!Jgn dok lantik ayam pencen dok dlm penal temuduga tu...rosak susu satu belanga nanti...hehehehehehe

Jeepers Creepers said...

anon: panel tidak bersalah.yang bersalah orang itu sendiri..buruk atau baiknya seseorang bergantung pada perangai sendiri.