Geng Bas Sekolah

November 1, 2011

DS Najib Potong Gaji, Tian Chua Potong Anu

Tian Chua Dengan Rambut Emo
Usul untuk memotong gaji satu bulan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebanyak RM22,826.65 akan dibahaskan di peringkat Jawatankuasa Rang Undang-Undang Perbekalan 2012 pada pukul 11.30 pagi, Rabu.

Ahli Parlimen Batu, Tian Chua berkata, usul itu dicadangkan kerana Najib gagal mengurus tadbir negara dengan baik, hutang negara semakin meningkat kepada 51 peratus daripada nisbah pertumbuhan Keluaran Dalam Negeri Kasar (KDNK) dan kadar inflasi tidak terkawal.

"Saya rasa pemotongan gaji itu tidak menjejaskan fungsi beliau sebagai Perdana Menteri tetapi sekurang-kurangnya mampu memberi isyarat kepadanya untuk menjalankan tugas dengan baik," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, Selasa.

Menurut Tian Chua yang juga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), sejak Perdana Menteri memegang jawatan itu pada April 2009 pelbagai masalah dan kepincangan yang timbul di bawah pentadbiran beliau.


Wow gaji PM sebulan RM22,826.65. Kalau sampai 20k akupun nak jadi PM. Patutlah Nik Aziz dan Hj Hadi dok berangan nak jadi PM sebab duit masyuk tu. Pakcik Anwar pulak nak jadi PM sebab dia nak jual Malaysia pada yahudi zionis. Lim Guan Eng pulak sebab nak jadikan Malaysia sebagai Singapork II.

Tak kisahlah apa sebab dorang nak jadi PM, aku memang tak kisah kalau gaji DS Najib dipotong sebulan. Gaji dia bukan gaji aku muahahahaha. Tapi aku ada cadangan baik. Jangan setakat gaji PM je potong. Potonglah semua gaji menteri dan ahli parlimen baik Kerajaan ataupun pembangkang.

Pembangkang cakap sayangkan rakyat, apa salahnya potong gaji sebulan jugakan kan kan.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

7 comments:

Anonymous said...

ha, kau nak tau tak? Potong gaji lancau dia lah! Tu kat kelantan tu... dah 21 tahun orang tua kutuk tu perintah,masalah air pun tak boleh selesai lagi... maknanya kena potong gaji MB biol tu, selama 21 tahun, lepas tu tengok lancau dia, pendek ke panjang... kalau panjang tak setaraf dengan umurnya yang dah senja dan nak masuk isyak tu pun, kasi potong habis! lagi satu tu LGE dan Kedah punya MB dan KM, kasi potong jugak. Menderita dok negeri negeri nih!

Anonymous said...

Tian Chua lebih teruk lagi sebab makan gaji buta. Apa dia buat dengan jawatan sebagai ahli parlimen. Boleh kata semua ahli parlimen PR makan gaji buta. Kerja mereka buat rusuhan, demontrasi dan lain-lain lagim kerja yang tak mendatangkan faedah bahkan menjatuhkan ekonomi negara. Gaji mahu,tapi asyik buat kacau saja.

Anonymous said...

Eh dia ni yb Raz jantan ke betina eh? Aku betul tak fahamlah.

Kawan-kawan cyber tolong beritahu aku anjing kurap raz ni male ke female? Kenape ya dia suka sangat tayangkan gambar milik orang lain sebagai dia punya avatar?

Aku harap korang semua jangan baca atau terpengaruh dengan dakyah-dakyah si bapok gila glamour nih!

Eh bapok! kau pergi belah! Tutup account blog kau! Semua nih barita palsu! Kawan-kawan jangan percaya! Sundal! Benci aku! Menyampah!

Don't let me hack your account!
Bitch!

YB Raz said...

anon: november 2,2011 6:57am

hahaha kesian ko ye.kalau ko rasa takut terpengaruh janganlah baca..ko xpayah masuk sinipun tak apa. aku x rugi langsung sesen pun.

Kutukan Dewata said...

Salam Bro,
kau jangan layan sangat anon bengong di atas tu.Cakap merapu tak rasional langsung.

saya cadangkan gaji lim guan eng yang berjumlah lebih 60000rm sebulan tu di potong separuh tiap-tiap bulan.masih melebihi gaji pm.jangan cakap aje membela rakyat tapi gaji tak setimpal dengan kerja.

teruskan usaha saudara berblog.jangan takut dilambung ombak,kerana ianya hanya sekadar air saje!!!!abang sentiasa menyokong adik.

YB Raz said...

KD: terima kasih..kalau gaji tidak dipotong, mungkin elaun mereka dipotong? mungkin itu juga satu cara yang baik.

Anonymous said...

Eh sial kutukan dewata!! Babi puki!!! Sundaaaaaal!!! Kau sukakan bangsat! Abang konon ! Hahahaha kau nak main jubor si bapok negara kan? Dasar dua-dua homoseksual miang.

Eh aku tau kau ni suka budak lelaki gay lembut! Si pondan gay raz nih besau lobang jubornya kerana kau memujinya.. abang konon! Yucks! Eh bapok! kau tau aku siapa? Aku anak VIP! Siap kau pondan, aku nampak kau kak luar , aku panggil orang liwat kau! Gambar avatar pun gay, eh Dewata! kau pergi belaah!!!

Menyampah!