Geng Bas Sekolah

October 3, 2011

Lim Guan Eng Kemaruk Tanah Kubur


Sudahlah tanah untuk beriadah amat terhad, kerajaan DAP Pulau Pinang pula seolah-olah tidak peka dengan masalah yang dihadapi kebanyakan penduduk di negeri ini.

Berikutan itu, kira-kira 200 penduduk Teluk Bayan di sini mengadakan perhimpunan bagi membantah projek tambak tanah di pantai berdekatan.

Rata-rata mereka meluahkan rasa kecewa dengan kerajaan negeri kerana gagal menunaikan permintaan penduduk agar projek tambak pantai diberhentikan bagi memastikan persekitaran yang sihat dan tidak tercemar.

Difahamkan projek yang bakal dijalankan itu bermula dari kawasan persisiran pantai berhampiran pusat membeli belah Queensbay Mall sehingga jeti Putra Marine.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Penduduk Teluk Bayan, Sharifah Hamidah Syed Mohamed berkata, pihaknya mendapat tahu kawasan terbabit bakal ditambak.

Jelasnya, beliau difahamkan jarak kawasan terlibat adalah kira-kira satu kilometer dan jika diteruskan bermakna akan berlaku kemusnahan terhadap alam sekitar seperti yang berlaku di Persiaran Gurney di sini.

"Kami menulis surat kepada Ketua Menteri, Lim Guan Eng di mana surat itu diterima oleh setiausaha politiknya, Ng Wei Aik pada 14 Julai lalu. Kemudian kami dijemput untuk berjumpa dengan beliau pada 8 Ogos lalu namun beliau hanya mengatakan perkara itu masih dalam perbincangan.

"Kami tidak mahu kata putus sebegitu. Kami mahu beliau mendengar apa yang kami suarakan iaitu tidak mahu projek dijalankan," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Menurut Sharifah Hamidah, rakyat di negeri ini sering digembar-gemburkan dengan slogan 'Pulau Pinang Hijau Bersih' tetapi apa yang berlaku ialah ia sekadar cakap kosong.


Cakap cina kafir mana boleh pakai. Suka tambak tanah? Hahahaha samalah perangai dengan abang dia kat Singapork tu.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

3 comments:

Anonymous said...

Tidak dibenarkan meminjam, meniru, copy paste atau apa apa seangkatan dengannya melainkan anda bersedia dicampakkan kedalam neraka.


aku cukup x puas ht dgn kenyataan ko 2..ko 2 sape nk cmpk org dlm neraka..lain kali bt statement pki otak skit...otak tuhan bg guna la sebaik mungkin...

Jeepers Creepers said...

anon: ko jeles apahal

Anonymous said...

aku hensem

gaduh gaduh
bunuh bunuh

kill kill kill
die die die