Geng Bas Sekolah

September 28, 2011

Orang Melayu Merokok Ibarat Anwar Ibrahim Gila Lubang Kunyit


Warga Kementerian Kesihatan dicabar tidak merokok dan menjaga kesihatan supaya mereka menjadi contoh terbaik kepada orang ramai.

Timbalan Ketua Setiausaha (Pengurusan) Kementerian Kesihatan, Datuk Dr. Mohd. Azhar Yahaya berkata, warga kementerian itu sewajarnya menjadi barisan hadapan dalam aspek penjagaan kesihatan.

"Saya cabar mereka tidak merokok kerana ia hanya membawa kepada pelbagai penyakit yang bukan hanya memudaratkan diri sendiri tetapi juga orang di sekeliling.

"Kita sebagai warga Kementerian Kesihatan seharusnya menjadi contoh dan jangan pula kita menjadi orang yang mula-mula perlu dirawat kerana pelbagai penyakit," katanya.


Orang melayu tak merokok? Adoii jangan buat lawak ler. Nik Aziz panggil dorang LEMBU pun dorang selamba je inikan pulak dicabar jangan hisap rokok. Naikler harga rokok sampai seribu ringgitpun, dorang tetap akan merokok. Pakcik Anwarpun tak boleh tahan gian tengok lubang kunyit, inikan pulak perokok hahahaha.

Nik Aziz patut patwakan perokok itu KAFIR hahahaha.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

d_tieah said...

Hahaha.. Cabar lah dorang tu pun kalo dapat.. Dah nama pun perokok, bulan puasa pun boleh depa merokok!!! Adoi, tak malu sungguh dengan pompuan yang period yang tak makan dan yang tak minum!!! Inikan pula bukan bulan ramadhan.. Mau sekotak sehari..

YB Raz said...

tieah: perokok ni memang hampas hehehe