Geng Bas Sekolah

September 24, 2011

Lim Guan Eng Ikut Arahan Singapore?


Jurucakap kerajaan Singapura,Ketua Menteri regim DAP Pulau Pinang Lim Guan Eng telah menggelarkan Johor sebagai kawasan bukan selamat untuk pelabur.

Lim Guan Eng dalam satu temuramah oleh salah sebuah stesen radio di Australia telah menyatakan bahawa Johor bukanlah negeri yang selamat kerana penuh dengan jenayah dan peluang untuk diculik sangat mudah berbanding dengan Pulau Pinang.

Kenyataan ini sebagai cubaan untuk mengalihkan pelaburan Australia di Johor ke Pulau Pinang.Ucapan Guan Eng mengingatkan kita bagaimana pihak Singapura melalui laporan akhbar Singapura dalam rencana Pengarang akhbar The Sunday Times yang bertajuk JB Or Busts? yang menuduh kegiatan jenayah di Johor Bahru bertukar menjadi ganas.


Hahaha Lim Guan Eng sudah pening kepala sekarang. Pening sebab dia sedar dia akan kantoi dan akhirnya nama dia juga yang busuk bila buat kenyataan ni. Boss Singapork? Mereka rileks je sebab tak nampak muka. Segala keinginan mereka cina Malaysia yang kena buat. Bodoh gila cina Malaysia ni rupanya hehehe.

Aku tak pelik ler kalau cina Singapork suka burukkan Malaysia. Benda ni dah lama. Sejak Singapork disepak keluar dari Malaysia lagi mereka dah berdendam. Nak ajar Singapork ni senang je. Sekat pelaburan mereka di Malaysia, ajar rakyat mereka dengan kawalan yang lebih ketat.

Memanglah mula mula mereka akan protes dan Malaysia akan rugi. Tapi berapa lama sangat lah negara pulau tu boleh bertahan tanpa Malaysia. Aku rasa dalam 3 bulan lah paling lamapun. Lepas tu mereka akan merayu minta ampun.

Benda ni boleh buat. Cuma bergantung pada orang melayu je sama ada orang melayu ni ada telor ke takde telor. Itu je.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Anonymous said...

percaya atau tidak memang johor adalah sebuah negari di malaysia yang banyak terdapatnya jenayah..LKY tidak bercakap kosong semata..bukti terlalu banyak cuma rakyat malaysia aje yang tidak dapat menerima hakikat dan aku faham.siapa nak mengaku kalau dah buat salah kan?sepatutnya rakyat malaysia jng mudah melenting dgn komen org luar tapi anggaplah ianya satu kritikan membina dan perbaiki diri. ini tidak..ITULAH SILAPNYA.TERLALU EGO DAN ANGKUH.lepas tu merepek yang bukan bukan..

Anonymous said...

KALAU banyak jenayah , tu indon yang buat. jgn datang malaysia lah..