Geng Bas Sekolah

September 21, 2011

BN / Pakatan VS Golongan Muda


biasanya isu politik ini hanya akan berlegar kepada pemain-pemain politik tegar seperti yang terjurus kepada kelompok ahli parti baik BN dan pembangkang. di luar sana, ada 2 kelompok utama yang sebenarnya boleh menjadi penentu kuasa politik.

kumpulan atas pagar dan kumpulan pengundi baru (sebut first time mengundi) yang najib gelarkan mereka sebagai kumpulan bro-bro.

pru 2008, kelompok pengundi inilah menjadi katalis tumbangnya BN di selangor.

mereka memangkah pakatan bukan kerana pakatan itu kuat, sebaliknya ia adalah tanda protes mereka kepada kealpaan BN dalam menjaga isu peningkatan kos hidup yang tinggi di lembah klang.

Petikan daripada GAP


Pendapat GAP ini bukan hanya untuk Selangor tetapi boleh digunapakai untuk seluruh negara. Aku dan golongan muda yang lain sebenarnya langsung tak peduli pasal isu politik macam kes Mat Sabu, pemberhentian tauliah untuk ahli politik memekak dalam surau masjid, kes jubur pakcik Anwar dan sebagainya.

Yang kami mahukan adalah penurunan kos sara hidup. Itu saja. Kami hanya mahu tol dikurangkan atau dimansuhkan. Harga minyak petrol, bahan mentah seperti ayam dan ikan dikurangkan dan peluang untuk kami mendapat kerja yang lebih baik. Itu saja yang kami mahu. Sebabnya benda ni kami kena tanggung. Hal hal politik lain pergi mam ler. Takde kaitan dengan hidup kami semua.

Dan aku percaya ini juga yang difikirkan oleh semua rakyat dinegara ini. Cerita pakcik Anwar, cerita Nik Aziz, cerita Mat Sabu itu semua sebenarnya rakyat tak pedulipun. Cuma jadi bahan lawak kat kedai kopi je. Yang rakyat mahukan adalah penurunan kos hidup. Itu saja.

Kalau Kerajaan BN gagal memahami kehendak rakyat yang sebenar, maka peluang untuk BN menawan Selangor akan jadi 0 malah mungkin BN akan tumbang diseluruh negara.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Anonymous said...

Dan org muda ini akan menjadi org tua.. dah mereka akan mula insaf setelah segala2nya bungkam di tangan cha ya nun alif!.. keje malas, belajar lagi la malas.. nak mengharap kerajaan ape cerita? keje 2 3 hari pastue cabut.. salah kerajaan? So blogger.. ada betul aku cakap?

Jeffry said...

STEP BY STEP KERAJAAN SIKIT DEMI SEDIKIT DH MULA MERINGANKAN BEBAN RAKYAT. CONTOHNYA MEMBUKA PASARAYA 1MSIA. BARANGAN DI JUAL PADA HARGA YG PALING MURAH. BKN TU JE. BYK LAGI KEMUDAHAN YG DAH DI SEDIAKAN OLEH KERAJAAN UTK MEMUDAHKAN HIDUP RAKYAT. KLU NK DI SENARAIKAN MMG X MUAT KOMEN BOX NIH. FUCKATAN JEK YG X TAU BERSYUKUR..HARKK PTUIHHH! KEHKEHKEH