Geng Bas Sekolah

July 7, 2011

Sampah - Lim Guan Eng Dah Cuak


Proses pembuangan sampah di negeri ini hampir lumpuh hari ini apabila satu-satunya pusat pelupusan sampah di Ampang Jajar di sini menghadapi masalah teknikal sehingga tidak dapat menampung beratus-ratus tan sampah dari sekitar pulau dan Seberang Perai.

Keadaan itu menimbulkan suasana kelam-kabut di pusat tersebut apabila berpuluh-puluh lori sampah terperangkap dalam kesesakan malah ada pemandu yang menunggu sejak pukul 9 malam semalam gara-gara tidak dapat membuang muatan masing-masing.

Masalah itu mengakibatkan kira-kira 500 tan metrik sampah dari sekitar pulau dan Seberang Perai tidak dapat dipungut atau dibawa ke pusat pelupusan itu hari ini sehingga menimbulkan rasa tidak puas hati penduduk di banyak kawasan.

Untuk rekod, jumlah pembuangan sisa pepejal yang dijana penduduk dan pusat komersial di negeri ini dianggarkan mencecah dari 1,000 hingga 1,200 tan metrik sehari.


Macam macam hal lah yang berlaku sejak si Guan Eng ni perintah P.Pinang. Hal sampahpun dia tak boleh handle, ada hati nak tawan 1 Malaysia. Gun Eng patut dicampak kedalam laut.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Anonymous said...

Mesti cina gila perkauman tu kata semua salah UMNO kerana tak sediakan banyak tempat pelupusan sampah. Kalau ada banyak senang dia boleh fikirkan perkara lain iaitu cam mana nak pecah belahkan Melayu.