Geng Bas Sekolah

July 25, 2011

Putri Anis Bakal Menumbangkan Nik Aziz ?


Jabatan Warisan Negara mengesahkan dakwaan seorang gadis dari Kelantan, Raja Tengku Putri Anis Raja Sazali, bahawa beliau adalah waris ketujuh Puteri Saadong, kerabat Raja Jembal, yang memerintah Kelantan suatu waktu dahulu.

Pengesahan ini adalah hasil kaji selidik yang dijalankan oleh jabatan tersebut selama beberapa bulan yang mendapati segala bukti yang dikemukakan oleh gadis tersebut adalah benar dan berasas.

Bagaimanapun, jabatan tersebut setakat ini belum membuat pengesahan rasmi berhubung perkara itu. Perkara ini dinyatakan oleh Pengarah Bahagian Warisan Tidak Ketara jabatan itu, Siri Neng Buah pada program Bicara Warisan Legenda Puteri Saadong, di sini, baru-baru ini.

Jun tahun lalu, Tengku Putri Anis, 25, menggemparkan negara apabila muncul mendakwa beliau adalah waris keturunan ketujuh Puteri Saadong, kerabat Raja Jembal yang menjadi legenda Kelantan.

Gadis tersebut mendakwa, kehadirannya ke negeri itu dan pengakuan kepada umum adalah sempena mengakhiri apa yang disebut sebagai sumpahan tujuh keturunan Puteri Saadong.

Baca selanjutnya disini


Perghh macam macam hal ler. Puteri Saadong ler, Nik Aziz wali selipau ler. Macam macam kes ada kat Kelantan tu. Tapi apa kaitan Tengku Putri Anis ni dengan Nik Aziz? Memang takde apa skandal antara dorang berdua ni.

Tapi kalau bab mengakhiri sumpah 7 keturunan, mungkin tu tanda tanda empayar kekuasaan Nik Aziz bakal berakhir pada PRU13 nanti. Tak ada yang kekal dalam dunia ni. Setiap yang hidup pasti akan mati. Sesungguhnya mati itu pasti.

Setiap tamadun dan empayer juga akan musnah. Tiada yang kekal. Sejarah empayer Rom dan Parsi sudah membuktikan tiada yang kekal. Begitu juga dengan PAS. Bila tiba janji Allah s.w.t, empayer PAS akan hancur lebur sepertimana hancurnya empayer Rom dan Parsi dahulu.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Old-Trafford said...

Allah Takkan Mghncurkan Agamanya sendiri..

abeng man said...

Ooo...pasal sumpahan tu ke yg kelantan walaupon pentadbiran macam siyal.. pon bole tadbir lebih 20 taon
..hehe