Geng Bas Sekolah

July 11, 2011

Kesian...


Ustaz Idris Sulaiman, penyelidik di kedutaan Arab Saudi menyifatkan seseorang yang mati akibat demonstrasi, bukanlah mati syahid sebagaimana yang didakwa, sebaliknya ia mati dalam keadaan jahiliah kerana menurut ajaran Islam, berdemonstrasi melawan pemerintah, hukumnya haram.

“Hal ini (demonstrasi) adalah sesuatu yang bercanggah dengan apa yang dituntut oleh agama kita, Islam di mana Islam sentiasa menuntut umatnya bersatu padu dan melarang berpecah.

“Dalam hadis Rasulullah SAW, yang diriwayatkan oleh Imam Muslim yang bermaksud ‘barang siapa yang menarik ketaatannya, dia akan bertemu Allah tanpa alasan, dan barang siapa yang mati tanpa bai’ah (ketaatan) di lehernya, dia telah mati dalam keadaan jahiliah”, katanya.

“Hal ini berbeza sama sekali dengan apa yang disebut-sebutkan dalam media massa, yang kebanyakan banyak dipengaruhi oleh orang-orang Barat, di mana mereka yang mati akibat demonstrasi, mereka dikatakan mati syahid. Sedangkan Rasulullah SAW berkata, ia telah mati dalam keadaan jahiliah. Jadi ini jelas sesuatu yang sangat bercanggah.- AIDC



Aku cuma nak tanya ini je pada puak PAS. "Nak ikut cakap Nik Aziz ke atau nak ikut cakap Rasullulah s.a.w?

Lu pikirlah sendiri.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

1 comment:

Jeffry said...

OF COZ LA KAMBENG2 TU SEME IKUT CAKAP WALLY SLIPAU BROO. DIA DAH GANTI NABI. DAH RAMPAS SYAFAAT DARI NABI MUHAMMMAD S.A.W >:]