Geng Bas Sekolah

July 23, 2011

Gila Asid

MARAN: "Apa dosa mereka sehingga diperlakukan sedemikian?" kata Rohashima Julaili Mansor, selepas dua anaknya masing-masing berusia 10 dan 13 tahun yang dalam perjalanan pulang mengaji al-Quran parah disimbah asid oleh seorang lelaki yang dipercayai jirannya, malam Rabu lalu.

Ibu kepada Shafiq Aiman Mat Safar Zaidi, 10, dan abangnya, Shafiq Haikal ketika dihubungi berkata, beliau sama sekali tidak menduga kejadian malang itu menimpa anaknya yang tidak berdosa.

Beliau juga kesal dan sedih dengan kejadian itu kerana anaknya itu tidak melakukan kesalahan dengan sesiapa, apa lagi bermasalah dengan orang dewasa.

Katanya, pihak Hospital Kuala Lumpur masih belum memaklumkan keadaan sebenar keadaan anaknya tetapi diberitahu kedua-duanya masih belum boleh membuka mata.

“Saya harap polis mengambil tindakan tegas bagi memastikan kejadian sebegini tidak berulang pada masa akan datang,” katanya yang bergegas dari Kuala Krau, Temerloh sebaik dimaklumkan mengenai kejadian itu.

Dalam kejadian Rabu lalu, kedua-dua beradik terbabit mengalami kecederaan parah pada muka dan badan selepas disimbah sejenis cecair dipercayai cuka getah oleh seorang lelaki berdekatan rumah mereka di FELDA Jengka 9, pada jam 8.30 malam.

Kedua-dua mangsa yang meraung kesakitan dibawa ke Hospital Jengka sebelum dipindahkan ke Hospital Kuala Lumpur dalam keadaan masih `berasap'. - Berita Harian


Akhir zaman ni ramai orang gila. Ada gila seks, ada gila kuasa, ada juga yang gila publisiti. Tapi orang gila macam ni yang paling bahaya. Bodoh bangang. Kejam gila simbah asid pada kanak kanak. Orang macam ni patut dihukum rebus hidup hidup. Kejam dan zalim pejenayah ni.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

3 comments:

Anonymous said...

MASIH ADE MANUSIA YANG BEROTAK KUNING MCM BEROK TU BROO..NI MESTI KES JIRAN JAKI TAK GETI BACA QURAN. TU PSL DIA SAKIT ATI KAT BUDAK CERDIK TU..HARKK PTUIHH!!

Jeepers Creepers said...

jeff: elok rebus je orang yang buat ni hidup hidup.

Dot said...

simbah balik asid tu ka muka jiran tu..kalau ikut hukum Islam membunuh hukumnya bunuh balik kecuali keluarga mangsa ampunkan pembunuh. itupun tak dak makna sbb pembunuh akan dipulaukan..bayangkan kena jadi kera sumbang!! baik mampus saja!
orang mcm ni tak layak jadi jiran!!