Geng Bas Sekolah

July 15, 2011

Everyday PAS Shuffling

Dewan Pemuda PAS pusat mencabar Umno dan Perkasa agar menyatakan pendirian mereka mengenai keputusan kerajaan negeri Kedah yang memutuskan untuk mengharamkan sepenuhnya operasi pusat hiburan ketika Ramadan — yang mendapat tentangan hebat rakan komponen Barisan Nasional (BN), MCA. Menurut Exco Dewan Pemuda PAS pusat Mohd Firdaus Jaafar, tindakan yang dibuat kerajaan negeri Kedah di bawah kepimpinan Datuk Seri Azizan Abdul Razak itu adalah satu perkara wajar dan mengikut lunas Islam.

Selain MCA, rakan komponen Pakatan Rakyat, DAP berkata penguatkuasaan enakmen itu harus dibatalkan sepenuhnya. Penasihat DAP Lim Kit Siang berkata oleh kerana BN sendiri yang menggubal undang-undang itu tidak menguatkuasakan sehingga ia ditumbangkan pada 2008, maka kerajaan negeri Pakatan Rakyat wajar mengkaji balik untuk memansuhkannya.


Aikk apasal puak PAS ni meroyan lagi? Alo kawan, itu Kedah lu pegang siyal. Lu mahu buat apa itu lu punya sukalah. Lagi mahu tanya UMNO ke nak buat apa? MCA nak menyalak, itu dia punya pasallah. Apahal lu nak cabar UMNO pulak? Lu cabarlah MCA. Aiyaa itu DAP pun sudah menyalak sama lu. Lu tak mahu cabar DAP juga maa?

Lu PAS memang serupa bangkai lah. Berani cabar sama melayu saja. Bangsa lain lu tak berani langgar! Banyak celaka punya PAS!



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments:

Anonymous said...

KEHKEHKEH PEDAS TU BROO. KANG MATE WALLY SLIPAU BUTE KENE 'CILI' PLAK ADOIYAIIII

Jeepers Creepers said...

jeff: bairkan buta..itupun dia dah lama buta dengan kemewahan dunia sampai tak nampak dah mana betul mana salah.