Geng Bas Sekolah

June 23, 2011

Cina Dan Keling "Panas" Dengan PERKASA

Keling Kafir Yang Mahu Orang Islam Murtad

Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) Selangor hari ini memohon agar pingat Darjah Datuk Paduka Mahkota Perak (DPMP) yang dikurniakan oleh Sultan Perak kepada bekas Presiden Majlis Peguam Malaysia, Datuk Ambiga Sreenevasan ditarik balik.

Yang Dipertuanya, Abdullah Mansor berkata, Ambiga tidak layak untuk terus memakai darjah kebesaran berkenaan atas tindakannya cuba menghasut rakyat menyokong budaya perhimpunan haram di negara ini.

Katanya, Ambiga yang juga Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) tidak bertanggungjawab kerana tidak menghormati undang-undang negara.

"Sebagai seorang penerima darjah kebesaran, kita melihat ia bukan hanya diukur melalui sumbangan seseorang penerima semata-mata sebaliknya ia turut melibatkan peribadi, tanggungjawab mereka kepada negara, rakyat termasuk menegakkan undang-undang yang telah termaktub di negara ini.

''Sebagai seorang peguam, Ambiga sepatutnya telah memahami dan menegakkan undang-undang negara untuk kepentingan negara dan keamanan rakyat secara keseluruhan, bukannya mengenepikan soal itu," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.


Aiii rindunya pada zaman Tun Mahathir dulu. Kalaulah Tun masih memerintah, dah lama keling ni masuk dalam ISA. Tak payah nak tunggu KDN. Muncul saja ancaman, terus tangkap. Ini nak tunggu keling menghasut orang supaya membunuh rakyat Malaysia, baru nak tangkap? Masa tu dah lambat dowh.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments: