Geng Bas Sekolah

March 21, 2011

Blogger Pembangkang Ketakutan

Penulis blog Mohd Nur Hanief Abdul Jalil mendakwa beliau disiasat tiga jam oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) kerana ada yang "sakit hati" tentang kandungan blognya.

"Mereka (SKMM) kata ada orang yang laporkan saya sebab 'sakit hati'.

"Kalau orang ada sakit hati tentang gambar atau kandungan blog mereka kata boleh laporkan pada SKMM untuk disiasat," kata Hanief.

Dalam soal-siasat pagi jam 10 pagi tadi di ibu pejabat SKMM di Cyberjaya, Hanief hadir berseorangan kerana peguamnya N Surendran tidak dapat hadir.

Katanya, walaupun bapanya dibenarkan hadir sama tetapi beliau memilih menjalani sesi itu berseorangan.

SKMM menolak permohonan Surendran supaya siasatan itu ditunda ke masa lain supaya beliau dapat turut serta.

Hanief, 27, bagaimanapun berpendapat cara SKMM menangani kes itu seperti mahu menakut-nakutkan penulis blog. Malaysiakini

Hahahaha kesian sungguh aku pada mamat ni. Nampak sangat dia ni tak tahu undang undang blogging. Apa ko ingat ko bebas memaki hamun sesiapa saja dalam internet ke baii. Kalau ko xnak kena tangkap, ko jangan ler dok maki hamun orang lain, maki sultan, maki pemimpin negara kaw kaw. Kalau aku jumpa ko depan depan pun memang aku rasa kasi pelempang je ko ni.

Budak sekolahpun tahu adab sopan dalam blogging. Ni ko dah tua nak mampus, tak reti reti lagi. Memang ko ni jenis jantan tak guna ler. Meh aku kasi ko satu nasihat, kalau ko xnak orang sakit hati kat ko, baik ko buat bisnes jual shawls je kat blog ko tuh hahahahaha.

4 comments:

Anonymous said...

salah tu. kalau nak selamat jadi blogger umno. jilat taik .. baru tak kena apa2

YB Raz said...

ko lagi salah..ade ke jilat taik wakakakakaka..mesti ko ni jenis manusia x siuman kan kan kan wakakakakaka

d_tieah said...

Asal tukar setting kotak komen ni? Adoi.. Yg pop-up window kan lg mudah.. Tukar baliklah raz..


Entry Terbaru : DUN Sarawak Dibubar Hari Ini

YB Raz said...

d_tieah: xley ke..aku tukar sebab aku buat setting lain tadi