Geng Bas Sekolah

January 18, 2011

SKMM Tidur Ke?

Malaysiakini dan Malaysia insider adalah dua portal pembangkang. Jika ianya hanya mengkritik dasar dasar kerajaan ianya tidak mengapa kerana itu adalah biasa bagi pihak pembangkang. Tetapi malangnya portal portal ini bertindak lebih melampau sehingga menyentuh sensitiviti agama dan kaum.

Untuk maklumat lanjut korang boleh klik sini.

Tetapi yang membuatkan aku musykil adalah mengapa kerajaan khususnya SKMM tidak mengambil apa apa tindakan untuk menangani masalah ini? Portal ini sekiranya dibiarkan bukan sahaja akan menimbulkan rasa tidak puas hati dikalangan umat islam malah akan mencetuskan pergaduhan diantara kaum.

Mereka yang mengendalikan portal ini sewajarnya ditahan dibawah ISA kerana sengaja menghasut dan mencetuskan suasana tidak aman dikalangan rakyat Malaysia. Memang aku akui tindakan ini adalah satu tindakan yang tidak popular malah mungkin boleh menumbangkan kerajaan di PRU akan datang.



Tetapi sekiranya portal ini masih dibiarkan bebas, kesannya adalah lebih teruk daripada kerajaan yang tumbang. Silap haribulan bukan sahaja kerajaan, malah mungkin negara dan agama islam juga akan tumbang jika mereka dibiarkan bebas berbuat begini.

Didalam isu larangan bekerja ditempat arak, sebenarnya tiada masalah untuk melarang orang islam bekerja disana. Malaysia bukanlah negara yang tiada peluang kerja. Cuma kerana pekerja islam ini sahaja yang jahil dan tamakkan duit sahaja yang sanggup berkerja ditempat sebegini. Dan mereka merasa glamor bekerja dengan air kencing syaitan.

4 comments:

Anonymous said...

tak suka bende yg pch blhkan kaum..

Tieah Madian said...

Betul..
Aku setuju tp siapa kita utk bersuara sedemikian kan?
Takpe, usaha murni ko patut aku puji..
Tahniah.. :)
Haha..

Bingai @ Bangang said...

belajar malas tapi kerja nak senang. kat situ kalau yang lelaki senang dapat tips. kalau yang perempuan senang dapat pit? hehehe

Jeepers Creepers said...

zoey: sypun x suka :)

d_tieah: walaupun xde sape dengar tapi kita tetap perlu siarakan..lambat laun pasti akan didengari juga.

bingai: betu betul betul hehehe :)