Geng Bas Sekolah

January 26, 2011

Normala Tercekik Tulang Ayam?



Suasana prk Tenang semakin panas. Penduduk Tenang bukan setakat bercakap mengenai politik sebaliknya turut bercakap mengenai ayam. Atau lebih tepat ayam KFC. Dari kedai kopi cina sampailah ke markas PAS. Semua dok heboh pasal ayam KFC. Sampai ceramah Anwar dan Mazlan Aliman pun tak laku gara gara KFC ni.

Yang kesiannya adalah calon PAS, cikgu Normala. Beliau dikatakan tertekan dan fobia apabila mendengar perkataan ayam atau KFC. Disebabkan terlalu tertekan, cikgu mala ni luahkan "fatwa" haram makan KFC ni.

Hahahaha dah macam menteri BN pula. Bila dok heboh heboh bawang naik harga, menteri cakap jangan makan bawang. Sekarang orang dok heboh ayam KFC, calon PAS boleh pulak cakap jangan makan KFC. Hahahaha lawaknya cikgu ni.

Tetapi sebenarnya ada kisah disebalik cerita KFC ni. Cerita melibatkan barang dalam kain. Barang apa? Korang klik je sini (Gelombang Rakyat) kalau nak tahu.

2 comments:

d_tieah said...

Tapi memang giler terasa tau mslh bwg ni..
Harga kaw2 kat miri n susah nak cari..
1kg belasan ringgit..
Giler ke ape..
Erm, haram mkn ayam kfc?
Tak masuk akal lah..
Selagi mana ayam tu disembelih ikut syarat oklah kan..

YB Raz said...

d_tieah: soal bawang tu sebab kita import dari india..kat indiapun takde bawang so macam kita nak ada..tapi kita boleh try cara lain. kurangkan masak guna bawang.

soal halal haram jangan dengar cakap pas..diorang tu politk je semua tu..sampaikan soal kuburpun nak dipolitikkan.