Geng Bas Sekolah

January 4, 2011

Kerajaan PKR Adalah Kerajaan Zalim

SHAH ALAM 3 Jan. – Isu pelantikan Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri yang baru semakin rumit apabila Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor dilihat bersungguh-sungguh untuk menyingkirkan Datuk Mohammed Khusrin Munawi melalui pindaan Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor.

Ini berdasarkan kenyataan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang mencadangkan agar Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) tergempar diadakan bagi meminda undang-undang itu dengan kononnya untuk mengembalikan kuasa pelantikan tiga pegawai eksekutif termasuk SUK kepada Sultan Selangor dan Menteri Besar.

Dalam sidang akhbar tergempar hari ini, Abdul Khalid berkata, beliau akan menemui Speaker DUN, Datuk Teng Chang Khim dalam masa terdekat bagi memaklumkan mengenai cadangan itu agar ia dapat dilaksanakan.

Menurutnya, beliau juga telah menghadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pagi ini membincangkan isu pelantikan Mohammed Khusrin sebagai SUK yang sebelum ini ditunda kerana baginda sedang bercuti.

‘‘Sultan Sharafuddin telah berpandangan bahawa baginda tidak mempunyai kuasa untuk menerima atau menolak calon-calon yang dicadangkan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA)

‘‘Ini kerana kuasa itu telah ditarik balik pada 1993 iaitu selepas krisis perlembagaan berlaku yang mana Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor turut dipinda bagi memusatkan kuasa Persekutuan.

‘‘Sehubungan itu baginda telah mencadangkan supaya kerajaan negeri mengadakan perbincangan dengan SPA untuk mencari penyelesaian terbaik,” dakwa beliau pada sidang akhbar di bangunan SUK petang ini.

Sumber: Utusan Malaysia

Mohammed Khusrin menegaskan, beliau tidak pernah bersikap rasis seperti yang didakwa sesetengah pihak dan tiada masalah untuk bekerjasama dengan Menteri Besar dan Exco.

Beliau juga tidak faham mengapa dirinya diserang dan ditohmah oleh beberapa pihak sejak mula menjadi Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

''Semuanya bermula apabila arahan dikeluarkan untuk menahan bekas Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin atas kesalahan memberi ceramah tanpa tauliah dan kemudian penarikan tauliah untuk memberi ceramah kepada Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad dan tindakan terhadap orang bukan Islam memberi ceramah di dalam surau dan masjid.

''Itu semua bukan keputusan saya kerana ia dilakukan mengikut Enakmen Pentadbiran Agama Islam Selangor 2003, Peraturan Tauliah Negeri Selangor dan titah Sultan Selangor sebagai Ketua Agama Negeri.

''Sebenarnya perkara ini tidak besar tetapi apabila dipolitikkan ia menjadi serius dan saya juga lihat mereka ini seolah-olah menyerang saya secara peribadi," jelas beliau.

Sumber: Utusan Malaysia

Tak habis habis lagi Khalid GapGap nak halang Datuk Khusrin dari menjawat jawatan SUK. Dari penjelasan Datuk Khusrin, Sudah jelas mengapa kerajaan zalim PKR tidak mahu menerima beliau. Ini kerana Datuk Khusrinlah orang yang menghalang perbuatan jahat lagi terkutuk puak puak PKR, PAS dan DAP.

Memang wajar dan patut tindakan Datuk Khusrin itu. Khalid gereja memang patut ditarik tauliah memberi ceramah kerana dia adalah salah seorang yang menyokong pihak gereja. Manakala orang kafir tidak patut diberi masuk dan memberi ceramah didalam masjid dan surau.

Kerana inilah puncanya mengapa beliau amat dibenci oleh orang pakatan. Ketegasan beliau adalah mimpi buruk buat mereka semua.

2 comments:

Anonymous said...

KHALID GAGAP NAK MENZALIMI SULTAN. PENDERHAKA MCM DIA DAN SUHAIMI PATUT KENE BUANG NEGARA JEK! HARKKK PTUIHHH

Jeepers Creepers said...

patut dicabut je nyawa lagi elok.