Geng Bas Sekolah

February 1, 2011

Benarkah Pelajar Malaysia Dirogol?



Ada blogger bukan pro politik yang melaporkan ada pelajar Malaysia dirogol di Mesir. Setakat ini berita ini masih belum sahih. Dalam masa yang sama, ada juga segelintir blogger pro pembangkang yang memburuk burukkan kerajaan kerana tidak bertindak menangani isu ini.

Sebenarnya kerajaan menerusi Wisma Putra telah dan sedang berusaha membantu pelajar Malaysia di Mesir.

Jika ada blogger yang risau mengenai nasib pelajar/saudara mara disana, korang boleh layari http://krisismesirnasibrakyatkita.blogspot.com untuk sebarang maklumat. Selain itu, dua bilik operasi telah ditubuhkan iaitu di Kementerian Luar Negeri, Putrajaya dan di Kedutaan Besar Malaysia, Kaherah.

Ia boleh dihubungi di talian 03-88892746 / 03-88874570 (Putrajaya), dan 00-202-37610013 sambungan 116, atau 00-202-37610164 (Kaherah) dan bercakap dengan Menteri Penasihat Saharudin Hassan, Setiausaha Kedua Samsul Kahar Kamarudin serta Setiausaha Ketiga Iskandar Harman.


5 comments:

d_tieah said...

Yeke?
Aiyooo..
Fitnah lah kiranya ni kalo berita tersebut tak betul?
Tapi dari fanpages fb yg selamatkanlah rakyat malaysia aku dpt keratan fb tu..

YB Raz said...

d_tieah: kena tengok siapa yang buat fanpage tu..sebenarnya memang ada golongan mahasiswa yang anti kerajaan..semua itu ini tak betul..tapi mereka lupa siapa yang hantar mereka belajar sampai berjaya.

Anonymous said...

Tak dengar pulak tetapi didalam yahoo "Malaysia site" semalam ada melaporkan bahawa seorang pelajar Malaysia di rogol bergilir gilir olih orang Russia seramai 7 orang di England dan semua suspek telah berada di dalam tahanan polis UK. Seorang daripada perogol itu adalah spy Russia khabar nya. Tidak dapat dipastikan bangsa pelajar tersebut.
Dia telah di beri minuman yang memabukkan dan diberikan dadah.

Itu sahaja yang di laporkan didalam yahoo malaysia site.

bRAVEhEART said...

budak ni, kecik2 tk nak mampoos je, besar menyusahkan mak bapak dan negara je

YB Raz said...

anon: yeke..tapi blogger pro pembangkang ni cakap kat mesir..hum macam macam hal lah dorang ni.

braveheart: sabau hehehe