Geng Bas Sekolah

December 4, 2010

Pelajar Unisel Menggila


pelajar ibarat anak kucing yang dipeluk oleh beruk politik

SHAH ALAM 3 Dis. - Universiti Industri Selangor (Unisel) akan membenarkan para pelajarnya menyertai demonstrasi anjuran kerajaan negeri Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi menyerahkan memorandum bantahan kenaikan tarif air di Selangor kepada Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin di Istana Negara, Ahad ini.

Keputusan itu dinyatakan oleh Naib Canselor Unisel, Datuk Dr. Rosti Saruwono yang menyifatkan penglibatan golongan itu di dalam perarakan tersebut adalah satu usaha yang amat penting bagi memantapkan idealisme di kalangan pelajar universiti.

Sumber: Utusan Malaysia

Tersenyum bila aku baca berita ni. Kesian aku pada para pelajar Unisel yang membayar berpuluh ribu ringgit untuk belajar tetapi diarahkan terjerit jerit macam monyet pula. Bertambah kesian apabila diarahkan menjerit untuk menyokong parti rosak akhlak.

Aku rasa Naib Canselor ni kepala dia tak betul lah. Apa kena mengena pelajar yang datang untuk belajar tetapi disuruh pula sibuk berpolitik. Kalau budak tu nak berpolitik, aku rasa dia tak akan datang Unisel lah untuk belajar. Lebih baik dia terus jadi budak bancuh kopi untuk pakcik Anwar je kan.

Ataupun orang tua ni ada tujuan tersembunyi. Yelah bila budak tu dah sibuk berpolitik, dah tentu pelajaran entah kemana. Bila gagal boleh ambik repeat paper. Nak repeat paper kena pula bayar duit. Bukan sikit duit kalau nak ambil balik paper tu. Itu belum kira lagi kalau nak semak semula markah.

Fuyoo memang buat duit betullah orang tua ni.

4 comments:

mknace unlimited said...

:):):)

Anonymous said...

KESIAN KAT MAKBAPAK BUDAK2 TU YG TERPAKSA PERAH KERINGAT SEMATA2 NAK TNGOK ANAK2 DIORANG JADI MANUSIA TP AKHIRNYA JADI BABUN..ISHH..ISHHH ADOIYAIII

Jeepers Creepers said...

mknace: :)

jerrfy: betul betul betul

Anonymous said...

Disebabkan anda boleh memberi pendapat, saya juga berhak memberi pendapat.
Pendapat saya adalah, YB Raz punya pendapat berunsur politikal dan berpemikiran sempit dan negatif.
Inilah manusia, bila tidak diberi kebabasan untuk bersuara, komplen. Bila diberi kebenaran, komplen juga.
Manusia memang tidak bersyukur.