Geng Bas Sekolah

December 10, 2010

Nasihat Zulkifli Noordin Kepada Puak PAS



Labbaikallah hummalabbaik..labbaikala syarii kala-kalabbaik. Innalhamda, wanni'mataa, lakawalmulk, laa syariikalak. Ini wajah terbaru Tuan Haji Saiful Bukhori Azlan. Gambar beliau semasa mengerjakan haji yang baru lepas. Pergi menunaikan rukun Islam kelima sambil menemani nenek kesayangan. Wajah ketenangan dengan tanda sujud yang jelas didahi.

Teman memilih menulis perkara ini kerana teman masih ingat ada dikalangan pak jangoat dok bawak cerita Saiful dah lumpuh. Saiful dah kena sopak. Saiful dah tak boleh berjalan. Saiful badan penuh kudis buta. Saiful dah terbaring dengan mulut berbuih. Saiful dok terbaring menyebut-nyebut nama Bang Non..Bang Non. Saiful dok berjalan macam orang tak waras nak mintak ampun dengan pemimpin anugerah tuhan. Semuanya berpunca daripada tohmahan konon Saiful telah terkena laknat ALLAH akibat sumpah muhabbalah yang dibuat Saiful.

Saiful telah bersumpah menegaskan bahawa pemimpin anugerah tuhan telah meliwatnya. Sumpah dibuat di Masjid Wilayah Persekutuan. Dipancarkan oleh media dalam negara dan peringkat antarabangsa. Saiful menegaskan jika sumpahnya tidak benar maka laknat ALLAH keatas dirinya, dan keluarganya!

Maka pak jangoat semua menunggu laknat ALLAH keatas Saiful. Pelbagai cerita dongeng dibawa. Malah pemimpin anugerah tuhan sendiri pernah memberitahu bahawa Saiful ini tinggal masa saja untuk hancur dilaknat, begitu pemimpin anugerah tuhan ceritakan bagaimana golongan agamawan mengkhabarkan kapada pemimpin anugerah tuhan yang menyampaikannya pula kepada teman. Maka ramailah para pak jangoat yang dengan bodoh mengangguk dan mena'amkan patwa pemimpin anugerah tuhan itu; dan menunggulah para pak jangoat untuk laknat itu turun.

Tapi gambar-gambar yang dipaparkan disini menceritakan seribu kisah sebaliknya. Bukan sahaja tiada laknat. Sebaliknya wajah Saiful makin berseri dengan ketenangan. dan tanda sujud yang jelas. Berlatarbelakangkan Ka'bah, di Masjidil Haram. Diatas Jabbal Nur tempat turunnya wahyu menadah tangan memanjatkan doa kepada Yang Maha Esa sambil mata memandang tepat ke Baitullah. Bertawaf sambil mengiringi nenek yang sudah uzur; ditempat paling suci didunia ini. Rumah ALLAH, Baitullah. Langsung tiada tanda ia dilaknat, malah semakin mendapat keberkatan.



Dan dimana pemimpin anugerah tuhan? Dengan wajah yang semakin keruh dan kerut. Parti yang semakin hancur. Penyokong yang makin menjauhkan diri. Rakyat yang mula menyedari pembohongannya. Umat yang insaf tembelangnya. Kawan yang makin tersedar kelentongnya. Hanya golongan kafir yang makin merapati. Hanya penyokong antarabangsa termasuk dari golongan gay terus menyokong. Dan hari ini diisytihar oleh bini sendiri sebagai pemimpin anugerah tuhan. Apakah kelak nanti akan mengikut jejak Fir'aun, "ana robbukumul a'laa!!"? Na'uzubillah min zalik!!

Kepada Saiful, nasihat teman bersabarlah, tetapi istiqomah. Ingatlah pesan Rasulullah saw, do'a seorang yang dianiaya tiada hijabnya dengan ALLAH. Pasti ALLAH akan maqbulkan. Jangan lupa do'a itu senjata muqmin. Berdo'alah..aamantubillah summastaqeem - berimanlah kepada ALLAH, dan istiqomahlah. Kebenaran pasti akan datang jua insyallah. Mereka merancang dengan pelbagai rancangan, tetapi yakinlah ALLAH juga Maha Perancang, dan rancangan ALLAH mengatasi segalanya.

Kepada para pak jangoat, hentikanlah kerja fitnah dan tak berfaedah ini. Mengata dan mengumpat adalah perbuatan keji lagi terkutuk. Ianya termasuk golongan dilaknat ALLAH. Cukuplah para pak jangoat menghina ALLAH dengan memartabatkan manusia yang dituduh meliwat sebagai pemimpin anugerah tuhan. Cukuplah menggadaikan anak isteri untuk dagangan politik.

Cukuplah menghina dan meludah bangsa sendiri. Cukuplah dengan menjual nama ALLAH Maha Esa untuk disyirikkan. Cukuplah menghalalkan hasil arak. Cukuplah semua itu. Jangan ditambah dengan dosa umpat dan fitnah. Kelak nanti kamu tidak terpikul bebannya diakhirat. Beban yang pemimpin anugerah tuhan pun tidak akan dapat menolong kamu. Bertaubatlah sebelum terlambat!

Sumber: Zulkifli Noordin

No comments: