Geng Bas Sekolah

November 25, 2010

Panas: Anwar Ibrahim Jatuh Tersungkur Di KLIA

Pakcik Anwar yang baru balik dari Australia dengan bangganya mengkhabarkan Indonesia adalah negara BEBAS RASUAH!

Aku ulang sekali lagi..Indonesia BEBAS RASUAH!

Tetapi pakcik Anwar berkata lagi "Malaysia negara paling KUAT RASUAH!"

Nak tergelak aku dibuatnya. Indonesia bebas rasuah? Fuyoo memang patutpun gunung Merapi meletus. Rupanya Indonesia bebas rasuah hahahahaha. Patutlah rakyat Indonesia berkeliaran di negara negara asing. Rupanya Indonesia bebas rasuah hahahahahaha.



Syabas pakcik Anwar. Pakcik memang pandai ler. Pandai buat cerita fitnah lepas tu buat muka tak malu erkk. Nak tahu lebih lanjut tentang cerita ni, korang klik saja kat sini mediawangsa maju

5 comments:

Anonymous said...

betul la tu..

malaysia bnyk rasuah, sebab PKR la..

PKR kan ke semuanya kaki rasuah

parti kaki rasuah!

Jeffry said...

JAKARTA 27 Ogos - Usaha membanteras rasuah di Indonesia bertukar menjadi semakin membimbangkan sejak beberapa bulan ini, sekali gus menimbulkan keraguan tentang komitmen Presiden Susilo Bambang Yudhoyono untuk membasmi gejala itu di sebuah daripada negara paling banyak mengamalkan rasuah di Asia ini.

Rasuah endemik adalah satu sebab mengapa perniagaan Amerika Syarikat (AS) dan Eropah menjauhkan diri daripada negara ekonomi terbesar di Asia Tenggara ini sejak beberapa tahun kebelakangan ini, walaupun kemudahan yang teruk, birokrasi dan ketidaktentuan undang-undang turut menjadi puncanya.

Namun, rakyat Indonesia bimbang dengan sikap terlalu 'lembut' Susilo terhadap jenayah rasuah, selepas pemimpin itu memaafkan seorang bekas pegawai kerajaan tempatan yang dipenjarakan kerana menggelapkan dana negara.

Hukuman ke atas beberapa bekas pegawai bank pusat yang dipenjarakan kerana pembabitan dalam kes rasuah turut dikurangkan, termasuk bapa mertua kepada anak bongsunya.

Pengampunan dan penetapan hukuman yang lebih ringan itu merupakan tradisi yang biasa dilakukan pada Hari Kemerdekaan.

Namun tindakan Susilo memberikan pengampunan dan hukuman yang lebih ringan kepada banduan-banduan yang terlibat dalam kes rasuah besar, telah mencetuskan kemarahan rakyat melalui surat yang dikirimkan kepada media tempatan.

Seorang pemerhati, Risza Fransiscus berkata, polisi ini sekali lagi menambah kepada senarai panjang contoh sikap tidak konsisten kerajaan Indonesia terhadap keputusan kes rasuah.

"Ia adalah satu kebiasaan yang buruk dan sangat memalukan," kata beliau menerusi sepucuk surat kepada Jakarta Post.

Indonesia mencatat perkembangan sederhana dalam persepsi rasuah pertubuhan Transparency International dengan mencatat peningkatan indeks daripada 2.0 pada 2004 kepada 2.8 pada tahun lalu (skala 0 sebagai paling tinggi mengamalkan rasuah dan 10 bebas rasuah).

Namun pegawai anti-rasuah bagaikan tidak cukup tangan. Akhbar-akhbar saban hari dipenuhi dengan berita rasuah hinggakan pembaca dalam keadaan risiko tidak lagi terperanjat dengan skala masalah tersebut.

''Pegawai penguatkuasa seperti pemburu di zoo. Rasuah begitu berleluasa. Mereka boleh menembak dan senang menangkap apa saja,'' kata Febri Hendri, penyelidik di badan Pemantau Rasuah Indonesia. - Reuters


KEHKEHKEH AL JUBOREE LEH G JILAT MONTOT LEMBU LAAA

YANG GAMBI said...

YB Raz, biarlah apa yang si Nuar ni nak kata... dia akan buat apa saja asalkan ada yang menyokong dia buat kerja-kerja meliwat.... biarlah dia meroyan begitu sebelum berpindah ke Sungai Buluh....

Anonymous said...

apalah...banyak kali pergi indon..tak taukah...negara indon hancur salah satu pasal rasuah...nak kerja rasuah...nak pangkat rasuah....nak apa saja ...bapa mana wangnya...ongkos...pak....dasar penipu...mudah mudahan seisi bumi ini akan menipu anda....

YB Raz said...

anwar ni memang pening hehehe