Geng Bas Sekolah

October 8, 2010

Pemimpin UMNO Perlu Berterima Kasih



Sejak akhir akhir ini, suasana politik negara semakin hangat. Bermulanya dengan kes liwat pakcik Nuar, kekecohan semasa pemilihan cabang PKR, pilihanraya kecil Dun Galas dan terbaru Rahimi membuat report polis bersabit kes pakcik Nuar.

Walaupun tanda tanda bala sedang menimpa PKR, harus dingat, kita semua janganlah terleka. Kalau benar ini semua menandakan kehancuran parti PKR, alhamdullilah syukur. Tetapi sekiranya ini semua permainan politik yahudi pakcik Nuar, maka yang ruginya kita semua.

Pakcik Nuar tidak akan mudah berputus asa. Kerana dia tahu, sekiranya dia disabitkan dengan kesalahan liwat, impiannya untuk menjadi PM akan terkubur selamanya. Sudah pasti dia tidak mahu nanti di pagi raya orang akan mengatakan "itulah kubur sipel****, kubur orang gila kuasa, kubur ejen yahudi dan bermacam sumpah seranah".

Dan kononnya RPK atau Raja Fitnah berpaling tadah daripadanya juga adalah tidak benar. Semuanya permainan konspirasi untuk mengaburi cerita mengenai kekusutan didalam PKR. Apatah lagi menjelang prk Dun Galas, mereka memerlukan cerita untuk dipusingkan sebagai modal.

Selain itu, sokongan rakyat terhadap Barisan Nasional (BN) pada akhir-akhir ini semakin meningkat berbanding semasa Pilihan Raya Umum (PRU) 2008 yang lalu, demikian menurut kajian isu semasa terbaharu Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

Berdasarkan kajian tersebut, populariti BN meningkat empat peratus iaitu 55 peratus berbanding 51 peratus semasa PRU 2008, manakala hanya 37 peratus rakyat Malaysia sanggup mengundi pakatan pembangkang, penurunan sebanyak 12 peratus daripada 49 peratus dalam tempoh yang sama.

Oleh itu, pemimpin UMNO seharusnya berterima kasih kepada blogger pro pembangkang kerana mereka inilah yang berusaha dari bawah untuk mengembalikan keyakinan rakyat kepada BN.

Berikanlah penghargaan dan paling kurangpun, ucapan terima kasih kepada mereka. Walaupun mereka tidak dikenali umum, tetapi jasa mereka mendedahkan penyelewengan dan kejahatan pihak pembangkang amat dihargai.

Semoga perjuangan kita selama ini mendapat keberkatan daripada Allah s.w.t dan mudahan mudahan kebenaran akan terbongkar jua terutama berkaitan kes pakcik Nuar.

Allah s.w.t Selamatkan Kita Semua Allahhuakbar!

No comments: