Geng Bas Sekolah

October 13, 2010

PANAS: Anwar Ibrahim Mampu Mencetuskan Peperangan


JAKARTA 12 Okt. - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengunjungi Indonesia hari ini mendakwa pertikaian dan masalah Malaysia-Indonesia boleh diselesaikan segera jika beliau menjadi Perdana Menteri.

Dakwanya, beliau hanya memerlukan beberapa minggu sahaja untuk mencari jalan penyelesaian terhadap segala kemelut yang berlaku melibatkan kedua-dua negara.

Dalam wawancara dengan stesen televisyen TVOne, Anwar berkata, tujuannya ke Indonesia adalah bagi menyatakan tidak ada sentimen memusuhi dan menghina negara itu, melainkan kalangan mereka yang jahil, dangkal atau sombong.

Anwar juga dengan angkuh mendakwa beliau lebih memahami sistem pemerintah di Indonesia kerana mendukung demokrasi, berbanding pihak pemerintah Malaysia.

Selain itu, Anwar yang dilihat berang dengan tindakan media Malaysia mendedahkan kepincangan yang berlaku di dalam PKR mengambil kesempatan ketika wawancara tersebut untuk melabelkan media di Malaysia sebagai menjijikkan kerana menjadi alat propaganda kepada kerajaan.

Difahamkan, Anwar berada di Indonesia sejak semalam, bagaimanapun tidak diketahui apa tujuan kunjungan berkenaan yang merupakan kali kedua dalam tempoh tidak sampai dua minggu.

Sumber: Utusan Malaysia

Pakcik Anwar membuat lawak antarabangsa lagi hahahaha. Kononnya mampu menyelesaikan masalah Malaysia Indon. Masalah sendiri tak selesai, sibuk nak masuk campur hal negara apatah lagi negara orang lain.

Pakcik Anwar ni betul betul ada tokoh pemikir yahudi hahahahaha. Lagipun dengan dakwaan pakcik Anwar ni, sudah menunjukkan bukti bahawa dia sememangnya tokey kepada pengganas Indon BENDERA.

4 comments:

Anonymous said...

pencetus ketegangan je yg berani offer diri utk bantu pulihkan hubungan 2 hala malaysia indonesia. ini sudah cukup membuktikan anwar ibrahim yang menjadi dalang di sebalik demonstrasi baling taik.

zainalsamsudin said...

menjaga 1 parti pun tak mampu , nak jadi PM.... Pergi ke Indon nak jadi PM nak buat apa????? bukan orang diIndon yg nak mengundi... Kalut semakin kalut.

Anonymous said...

Bukan Pak Cik la.. Kak An yang Kak Nam kah... kahh..

Jeepers Creepers said...

media: betul tu. sejak anuar dan izzah pergi ke indon, bermulalah serangan terhadap kedutaan malaysia disana. KDN perlu siasat pakcik anuar ni.

zainalsamsudin: jangankan satu parti, keluarga sendiripun x mampu jaga.