Geng Bas Sekolah

October 7, 2010

Negara Bakal Dijajah?

PULAU PINANG 6 Okt. - Persoalan mengenai pembinaan sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) untuk kaum Cina di Balik Pulau di sini yang timbul awal tahun ini semakin terjawab apabila kerajaan negeri dikatakan telah mewartakan tanah seluas 81 hektar di Pondok Upeh dan Kampung Genting di sini untuk tujuan itu.

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Balik Pulau, Syed Amerruddin Syed Ahmad ketika mendedahkan perkara itu berkata, pewartaan itu dibuat mengikut Seksyen 8 Akta Pengambilan Tanah 15 Ogos lalu.

Katanya, beliau dimaklumkan bahawa tanah itu diwartakan khusus untuk diambil-alih bagi tujuan membina sebuah cawangan universiti yang berpangkalan di Singapura dan selebihnya dikatakan untuk tujuan awam.

"Apabila siap nanti 4,000 hingga 5,000 orang pelajar dianggarkan menuntut di universiti itu. Jumlah ini belum lagi meliputi hampir 2,000 tenaga pengajar dan staf universiti dari republik itu yang akan dibawa ke sini.

Sumber: Utusan Malaysia

Tak habis habis ketua kapitan cina, Lim Guan Eng menyerang orang melayu P.Pinang. Terbaru dia membenarkan sebuah cawangan Universiti untuk orang cina dibina ditanah orang melayu. malah universiti berkenaan berasal dari Singapork dan bakal mengambil pelajar serta tenaga pengajar dari negara berkenaan.

Kenapalah orang melayu P.Pinang ni bodoh sangat. Masih tak nampak ke apa apek ni nak buat. Lepas ni kalau anak cucu korang kena halau dari kampung halaman sendiri, jangan salahkan orang lain. Sebaliknya salahkanlah diri sendiri kerana tidak mahu bangkit melawan sekarang.

Ds Najib harus melihat perkara ini dengan teliti. Kemasukkan beramai ramai warga Singapork ke negara ini harus dilihat sebagai ancaman keselamatan negara. Kalau dengan Indonpun mengaku serumpun sebangsa, tetapi aku tak rasa cina Singapork ni serumpun sebangsa juga.

Cuba Malaysia nak buka universiti disana, adakah mereka akan membenarkan malah memberi tanah kepada Malaysia untuk tujuan sama? Jawapannya sudah tentulah tidak. Jadi mengapa kita harus memberi muka kepada Singapork.

Harus diingat, Singapork dahulunya bernama Singapura, milik orang melayu. Akibat kelemahan politik dan ekonomi orang melayu ketika itu, Singapura terlepas kepada orang cina dan ditukar menjadi Singapork.

Jangan biarkan P.Pinang mengalami nasib yang sama. P.Pinang adalah hak orang melayu. Orang melayu yang membuka P.Pinang. Bukannya orang British. Apatah lagi sudah tentu bukan hak Guan Eng.

No comments: