Geng Bas Sekolah

October 22, 2010

Calon PAS Dilaknat Penyokong PAS Sendiri ?

Pemilihan Dr Zulkefli ini tidak disenangi ramai pihak di kalangan pemimpin Pas setempat. Malah Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat juga dikatakan membuat pembohongan apabila beliau berkata Zulkefli dipilih kerana diyakini mampu meneruskan kerja cemerlang yang telah diusahakan wakil rakyat sebelum ini, Allahyarham Chek Hashim Sulaima.

Sebenarnya, Nik Aziz sudah berbohong kerana orang sebenar yang melakukan kerja cemerlang yang dikatakan adalah hasil usaha Allahyarham Chek Hashim Sulaima adalah Hussein Awang.

Dr Zulkefli sudah dua kali kalah. Sudah dua kali ditolak pengundi Gua Musang.

Hussein dilihat ramai sebagai lebih layak kerana dia yang menjalankan kerja sepanjang masa arwah Chek Hashim menanggung sakit. Bukan sahaja, Hussein yang kecewa, seorang lagi yang turut tidak puashati dari senarai calon, ialah Abdullah Husin.

Abdullah telah mengarahkan penyokong-penyokongnya dari kalangan Pemuda untuk mendesak Nik Aziz mencalonnya. Dia juga telah menghimpunkan Pemuda untuk satu majlis untuk membantah pencalonan Dr Zulkefli tetapi rancangan itu telah dibatalkan.

Sumber: PapaGomo

Apa cerita ni Nik Aziz. Dulu cakap nak ambil orang asli jadi calon. Sekarang dah putar balik. Laa ni ambil orang yang pernah dikatakan ber****. Aku tak mahulah nak cakap calon ni dulu pernah buat apa. Cukuplah blogger lain dedahkan.

Tapi satulah aku respek orang PAS ni. Tak kiralah tok guru tu buat salah atau tidak, korang tetap setia menyokong dia. Langsung tak berani nak tegur kesalahannya. Kenapa takut tak dapat masyuk syorga ke?

Bawak bawak ler insaf. Kalau betul perjuangankan kebenaran, aku cabar korang tegur Nik aziz tu. Kebenaran apanya kalau yang benar itu ditutup. Sendiri fikirlah.

Dan satu lagi, cuba penyokong PAS ni fikir dan tanya Nik Aziz, mana datangnya duit RM4.5 juta ringgit untuk membeli bangunan Zaid tu. Sedangkan rakyat Kelantan sendiri mengalami krisis air sejak 20 tahun lalu.

Kalau betul orang PAS perjuangankan kebenaran, pergi tanya tok guru tu.

2 comments:

YANG GAMBI said...

YB Raz, PAS berjaya menanamkan sifat-sifat akur dan setia dengan tok guru.. kekadang lebih akur dari arahan ibubapa sendiri.... itulah hakikatnya...

Jeepers Creepers said...

yg: tarbiah pas memang berjaya tetapi sayang tarbiahnya hanya untuk memupuk perasaan benci kepada umat islam.