Geng Bas Sekolah

September 21, 2010

Zaid Ibrahim Memperkecilkan Pakcik Nuar

KUALA LUMPUR: Calon Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim menyifatkan Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail hanya dianggap sesetengah pihak sebagai lambang parti ekoran tindakan segelintir kepemimpinan PKR yang kurang menghormati beliau, sebaliknya lebih percaya kepada Ketua Umum, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Zaid berkata, beliau juga menghormati Anwar sebagai pengasas parti dan Ketua Pembangkang, namun dari segi struktur, Anwar hanya ahli biasa. Justeru, ahli perlu membuat pilihan siapa antara calon timbalan presiden yang lebih berkebolehan, mampu menolong dan menghormati presiden. Jika saya menang, saya akan membantu presiden memenuhi tanggungjawab beliau. Presiden parti tidak akan dianggap sebagai lambang semata-mata.

Jika kita (PKR) tidak hormati jawatan presiden kita yang sah kerana kita berpuas hati presiden itu hanyalah lambang (walaupun dia berkuasa penuh mengikut perlembagaan parti), apa jaminan kita akan menghormati Perlembagaan negara bila kita berkuasa nanti? kata beliau dalam blognya www.zaiduntukrakyat.com.

Zaid berkata, Azizah sudah banyak berkorban demi memenuhi keperluan Anwar, termasuk meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh bagi membolehkan suaminya menduduki kerusi itu.

Sumber: Berita Harian

Zaid Zaid..Tak habis habis nak buat isu. Tapi tak apa..Sekurang kurang dia ada juga telor dibandingkan dengan seorang pakcik tua didalam PKR tu. Kunun kunun nak lepas jawatan sukarela. Tapi cakap cakap belakang kata dia ada deal tertentu.

PKR lebih bangsat dari UMNO. Sebabnya? Majoriti makhluk didalam PKR adalah sisa buangan UMNO. Sebab tu lebih busuk dan hanyir baunya.

2 comments:

YANG GAMBI said...

Busuk sampai ke lubang taik....... Zaid tahu siapa si Nuar yang hanya mahu jadi dalang dalam PKR.... Zaid tahu Wan Jijah hanya boneka si Nuar sama ada dalam parti atau dalam kelambu, kerana si Nuar bukan minat tenguk perempuan.... kecuali dalam gelap mungkin, baru Jijah merasa, itu pun ikut belakang juga...

Jeepers Creepers said...

mungkin hahaha