Geng Bas Sekolah

August 20, 2010

Khatib & Lim Guan Eng Biadap!

Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang membantah penggunaan nama Ketua Menteri, Lim Guan Eng dalam bacaan doa khutbah solat Jumaat bagi menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin di beberapa masjid, baru-baru ini.

Pengerusinya, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, penggunaan nama Setiausaha Agung DAP itu dalam khutbah Jumaat dikesan sejak minggu lalu di beberapa masjid sekitar sini, Permatang Pauh dan Jelutong.



Perkembangan itu, tegasnya, amat mengejutkan kerana seolah-olah ada usaha pihak tertentu untuk mencemarkan nama Yang di-Pertuan Agong sebagai ketua agama Islam di negeri ini.

“Lazimnya dalam doa kedua khutbah solat Jumaat, ada dibacakan doa untuk ketua negeri atau ketua agama Islam dan umum mengetahui di Pulau Pinang kita merujuk kepada Yang di-Pertuan Agong sebagai ketua agama Islam.

Sementara itu, beliau turut mendedahkan terdapat pihak pengurusan beberapa masjid yang tidak lagi dibenarkan mengutip bayaran sewa bazar Ramadan yang beroperasi di pekarangan rumah ibadat itu sebaliknya kutipan tersebut disalurkan kepada pusat khidmat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN).

Ahmad Zahid berkata, tindakan menghalang pengurusan masjid memungut wang kutipan bazar Ramadan terbabit jelas mencampuri pengurusan hal ehwal agama Islam selain dilihat menyalahgunakan dana masjid untuk kepentingan politik.

Sumber : Utusan Malaysia

Lagi satu tindakan jahat dilakukan oleh Guan Eng dengan dibantu oleh pengikut PAS. Dan kali ini amat biadap dan jahat sekali. Lim Guan Eng sudah berani mancampuri urusan agama islam malah mahu dia didoakan oleh orang islam pula.

Dan begitu bodoh dan celakanya mereka mereka yang mengucap dua kalimah syahadah tetapi merestui seorang kafir harbi mencemar kesucian agama Islam malah sanggup mendoakan pula untuknya!


Sudah tiba masanya umat islam bangkit dan menentang kerajaan kafir ini. Bangkit dan bersatulah menentang mereka. Sesungguhnya Allah sentiasa bersama orang orang yang benar!


Tamat Hikayat Malaysia Heaven. Selamat sempurna yang membaca dia dan segala yang menengarkan dia, istimewa yang menyuratkan dia, dipeliharakan Allah subhanahu wataala apalah kiranya dari dunia datang ke akhirat, berkat syafaat Nabi Muhammad mustafa, sallallahu alaihi wasaalam.

2 comments:

Anonymous said...

subhanallah...nilah akibatnya jika yg mengucapkan syahadah lebih maukan kuasa drp menjaga kesucian agama dan masjid/surau. mereka ini sanggup bersekongkol dgn kafir harbi bg menghalalkan cara agar nafsu haloba mereka 'dipenuhi'

dimanakan YB Kepala Batas yg satu ketika dgn 'Islam Hadharinya' takkan tak boleh berbuat sesuatu kot.adakah beliau masih tidor lagi dibuai mimpi indah atau dh alpa kerana poket dh penuh?

makin hari ada saja perkara yg menghina ISLAM dibuat oleh kafir harbi tu dgn bantuan 'bahlul2 PAS dan PKR' sampai bila harus dibiarkan mereka menghina ISLAM dan Raja2 Melayu kita. dh sampai masanya juak2 bahlul ini dan kafir harbi ini dilawan dan diajar secukupnya.

bangunlah wahai umat Muhamad SAW mempertahankan kedaulatan tanahair, agama dan bangsa kita buat sekian kalinya. PRU 13 saja lg yg akan mengajar pemimpin2 yg tidak berjuang utk agama bangsa dan tanahair kita.

Jeepers Creepers said...

terima kasih