Geng Bas Sekolah

August 19, 2010

Indon BABI Siri 2

MERSING: Pelajar tingkatan lima, Sanayah Abas, 17, yang melarikan diri dari rumah keluarganya di Felcra Sungai Ambat di sini, kerana mengikut teman lelakinya dari Lombok, Indonesia, hanya menangis dan tidak mahu bercakap dengan ibunya apabila dihubungi sejak hilang Ahad lalu.

bunya, Asiah Yahya, 37, berkata dia dan ahli keluarga lain berjaya menghubungi telefon bimbit Sanayah tetapi panggilan itu dijawab teman lelakinya yang dikenali sebagai Adam.

“Setiap kali dihubungi, Adam yang menjawab dan kami minta bercakap dengan Sanayah tetapi lelaki itu mengatakan Sanayah enggan berbuat demikian. “Alasan diberikan Sanayah takut bercakap dengan kami. Bagaimanapun, saya terdengar Sanayah menangis,” katanya.

Asiah memaklumkan kepada Adam untuk menghantar Sanayah kembali ke pangkuan keluarga tetapi lelaki Lombok terbabit buat tidak tahu saja.

Sehubungan itu, orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan Sanayah diminta menghubungi talian 019-7075736, 013-7472540 atau balai polis berhampiran. “Kami merayu bantuan orang ramai yang melihat Sanayah supaya menghubungi kami,” katanya.

Sumber : Harian Metro

Ini satu lagi kes melibatkan warga Indon. Apa yang kerajaan buat untuk menolong keluarga mangsa? Apa menteri amaran cakap berhubung kes culik melibatkan warga asing? Masih nak jaga muka ke?

Warga asing suka suka hati menculik dan melarikan anak tempatan, mengapa tiada buruan dijalankan. Kerajaan sepatutnya bertindak lebih agrasif dan tegas terhadap pendatang Indon ini. Malah mereka juga patut ditahan ISA kerana menganggu kententeraman awam.

Tamat Hikayat Malaysia Heaven. Selamat sempurna yang membaca dia dan segala yang menengarkan dia, istimewa yang menyuratkan dia, dipeliharakan Allah subhanahu wataala apalah kiranya dari dunia datang ke akhirat, berkat syafaat Nabi Muhammad mustafa, sallallahu alaihi wasaalam.

2 comments:

Anonymous said...

AKU PUN KDG2 PELIK LA BRO TENGOK DAK2 POMPUAN KITA NI YG TERGEDIK2 BILE TENGOK MAT2 BANGLA, PAKISTAN, INDON. KLU NK KATE LELAKI TEMPATAN IDONG BELANG AKU RASE LG BAIK LELAKI TEMPATAN DRP LELAKI ASING SB KLU BERCERAI PUN MASIH BLH LARI UMAH MAK BAPAK. TP KLU DAH LARI IKUT LAKI ASING BALIK NEGARE DIA KENE DERA PUN BKN ORG TAU!..ADOIYAIII

Jeepers Creepers said...

itu lah pasal..sebenarnya mereka ni bodoh tahap cipan..bila cakap tak nak dengar..bila dah susah pandai pula cari mak bapak.