Geng Bas Sekolah

July 27, 2010

DAP Menghalang Orang Melayu Membeli Rumah

SHAH ALAM 26 Julai - Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua mencadangkan agar kerajaan negeri memansuhkan dasar pemberian diskaun bumiputera dalam pemilikan hartanah komersial dan rumah mewah di Selangor. Katanya, langkah itu mampu memberi kesan ekonomi yang lebih baik kepada kerajaan Selangor dari segi persaingan termasuk meningkatkan keyakinan pelabur terhadap sektor hartanah di negeri itu.

Menurutnya, tidak ada sebab diskaun bumiputera dikekalkan melibatkan kedua-dua jenis hartanah itu kerana sudah tentu bumiputera yang terlibat dalam pemilikan tersebut adalah mereka yang berkemampuan.

'Jadi adalah wajar diskaun kepada bumiputera untuk pemilikan hartanah ini tidak dikekalkan kerana ia melibatkan nilai yang tinggi.

''Maknanya, bumiputera perlu berdikari dalam soal pemilikan hartanah berkenaan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Menurut Tony, pemansuhan diskaun itu mampu memberi kesan positif kepada ekonomi Selangor kerana selain mewujudkan nilai hartanah yang stabil ia juga menjadikan pasaran lebih adil.

Bantahan

SHAH ALAM 26 Julai - DAP disifatkan sebagai cuba mengamalkan sikap cauvinis apabila mencadangkan kerajaan negeri supaya menghapuskan diskaun bumiputera dalam pembelian premis komersial di negeri ini .

Bekas Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo berkata, cadangan yang dikemukakan oleh Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua itu adalah tidak wajar kerana ia akan mewujudkan ketidakseimbangan dalam pengagihan serta pemilikan ekuiti di antara kaum di negara ini.

Ini kerana, katanya, pemilikan ekuiti serta kuasa beli kaum bumiputera di negara ini termasuk di Selangor adalah jauh lebih rendah berbanding kaum-kaum lain. Menurut beliau, sekiranya wujud ketidakseimbangan tersebut, maka ia sudah pasti memberi kesan negatif kepada kestabilan antara kaum seterusnya mengundang ketidaktentuan ekonomi di negara ini.

Sumber : Utusan Malaysia

Parti syaitan DAPig melangkah setapak ke hadapan dengan cadangan menghapuskan hak orang melayu islam. Cadangan supaya orang melayu membeli rumah dengan harga mahal ternyata cukup celaka! Seperti luahan celaka dari mulut Nik Aziz!

Ternyata memang DAPig mempunyai rancangan mahu mengusir orang melayu dari negara ini. Malah mahu menjadikan orang melayu sebagai bangsa hina setaraf dengan puak yahudi.

Inilah kaum yang didewa dewakan oleh pengikut PAS. Pada pandangan pengikut PAS, kaum cina cauvinis ini adalah kaum agung yang dilahirkan diatas muka bumi untuk memakmurkan bumi ini.

Padahal kaum ini akan menyembelih mereka seperti mana kaum yahudi zionis menyembelih umat islam Palestin di khemah pelarian dahulu.

3 comments:

udanggalah said...

PAS bukan sahaja mengagungkan DAP malah merestui semua cadangan DAP
demi menghancurkan UMNO saudara sesama Islam yang tidak diperakuinya.

Jeepers Creepers said...

pas akan hancur sepertimana hancurnya tentera firaun dilaut merah.

hangkedee said...

Kenapa lah bebal sangat orang melayu sekarang.tak baca paper ke?Tenguk apa jadi dengan orang melayu sekarang.banyak gadis-gadis melayu hanya menjadi kuli di kedai-kedai cina.Apa kah sistem sekarang mengujudkan orang melayu sebagai kuli @mememang MALAS.dimana silap nya.Bidang Politik bibit kehancuran semasa Pemerintahan TUNDUN DOOLAH.