Geng Bas Sekolah

June 8, 2010

Cina Rasis Memang Biadap!

KUALA LUMPUR 7 Jun – Walaupun pelbagai kelonggaran diberikan termasuk membatalkan bayaran RM10 untuk mendapatkan lesen penjualan barangan kawalan, tetapi golongan peruncit masih tidak berpuas hati dan merancang pula untuk memboikot jualan barangan itu.

Senario itu mungkin menimbulkan tanda tanya apakah yang cuba dilakukan oleh golongan itu dan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sendiri berasa hairan dengan sikap mereka.

Beliau hari ini melahirkan rasa terkejut dengan rancangan golongan itu yang mahu memboikot penjualan gula, minyak masak dan tepung bermula 15 Jun ini kerana membantah keputusan kerajaan melaksanakan lesen runcit barangan kawalan.

“Saya sendiri tidak tahu macam mana lagi. Kita sudah bagi bermacam-macam kelonggaran, jadi apa lagi yang mereka mahu?

“Saya cuma boleh menganggap bahawa mereka tidak mahu dilesenkan sebab mereka tidak mahu kita ‘monitor’ (mengawasi) mereka. Itu anggapan sayalah,” katanya.

Sumber : Utusan Malaysia

Hahaha dah memang dijangka reaksi peniaga ultra kiasu ni bagaimana. Kalau dah rasis, cakap sajalah. Tak perlu nak selindung selindung dah. Kami orang melayu dah lama kenal perangai kamu semua.

Inilah dilema orang melayu atau orang islam. Apabila orang islam tidak mahu menguasai ekonomi, maka akhirnya orang islam terpaksa mengikut telunjuk kafir. Antara perkara yang Rasullulah s.a.w buat adalah memecahkan monopoli perniagaan yahudi setibanya Baginda di Madinah.

Baginda menggalakkan umatnya berniaga kerana umat islam akan maju apabila umat islam menjana sendiri ekonominya. Umat islam tidak akan terikat dan tertindas sekiranya tidak membenarkan ekonomi mereka dipegang dan dijalankan oleh orang bukan islam.

Malangnya sekarang umat islam diseluruh dunia telah meletakkan ekonomi kepada orang bukan islam. Mereka lebih suka menjadi pengguna daripada pengeluar. Dan akhirnya mereka terjajah apabila ekonomi dipegang oleh orang bukan islam.

Blog lain yang memperjuangkan isu sama (Pisau.net klik sini)

3 comments:

Anonymous said...

Stop-Gap-Measure

Mana pemudi2 yang di wakili olih KJ.

1.Pemudi ada opis di seluruh negara.
2. kerajaan tahu sapa wholesaler gula.
3. Apa lagi Pemudi2, buat kerja untuk raayat, buat 3-4 bulan ini jual gula lah.


Kita tahu shortage in artificial sebab BABI2 tunggu harga naik bila subsidi di hapuskan.

anak omak yg lagi satu

Jeepers Creepers said...

subsidi takkan dihapuskan.

Anonymous said...

Salam..
Nabi Muhammad Perintah atas dasr islam..bukan kaum..