Geng Bas Sekolah

February 2, 2010

Kes Anwar Macam Funfair


Tergelak gelak aku bila tengok Buletin Utama tadi. Ada seorang pakcik tua menjerit jerit macam hantu. Punyalah sayang pada Anwar sampai pitam jadinya kah kah kah. Kesian pakcik tuh kah kah kah. Tapi adakah Anwar sayang padanya?


Inilah dia pelakon utama filem "Anu dalam Botol". Setelah lama tertangguh, akhirnya "filem" mula ditayangkan kepada umum kah kah kah.


Dan sekumpulan gengster cina yang menjerit jerit reformasi kah kah kah. Apa kaitan reformasi dengan kes buntut kah kah kah. Itulah makan babi banyak sangat kah kah kah.


Seorang "tok guru" diimport dari kelantan untuk jampi mempagar kawasan mahkamah. Biar takde polong, pelesit toyol yang masuk mempengaruhi keputusan Hakim nanti. Turut difahamkan "tok guru" memberi air jampi pada Anuar untuk penerang hati kah kah kah.


Ejen FBI, CIA dan Mossad turut datang beri sokongan moral pada Anwar. Difahamkan selain menyokong Anwar, mereka turut merisik risik kalau kalau Anwar dah gagal dalam rancangan nak lingkupkan Malaysia pada negara barat kah kah kah.

Kah kah kah "filem" Anwar dah start main. Dengar khabar masih cuba ditangguhkan lagi. Takpe takpe sesungguhnya janji Allah itu benar, mati itu benar, seksa kubur itu benar, pertanyaan Mungkar Nangkir itu benar, Syurga dan Neraka itu adalah benar..

Kalau Anwar boleh terlepas hukuman dunia, sesungguhnya dia pasti tidak terlepas hukuman akhirat. Disaat itu adakah "tok guru", karpal singh dan semua loyer buruknya mampu menolongnya kelak.

Kah kah kah entry kali ini adalah edisi "tukar tiub" kah kah kah....

6 comments:

Anonymous said...

si bijan & kak ros bakal kena sapena.
diorg nak tangguh ke,kat cabut ke,nak kunci pintu...?

TAMING SARI said...

Aku pun bengang jugak dengan org tua keparat tu...

Rasanya dia sakit jantung....

Haha... Berjuang menyokong peliwat...

Apa nak jadi le skng nie...

YB Raz said...

macam macam perangai manusia ni kah kah kah

Anonymous said...

ikut kah kah kah juga! !

best a movie ni, tah citer lawak tah citer suspen. kami tidak tau~

Anonymous said...

ya ALLAH yg batil tetap batil,YANG BENAR TETAP BENAR,berilah kemenangan pada ANWAR yg di zalimi,amin ya JABBAR

YB Raz said...

xde siapa yang zalimi anwar.anwar yang menzalimi dirinya sendiri.