Geng Bas Sekolah

November 29, 2009

Seloka Anwar Sempena Aidiladha



Seramai 240 keluarga yang tinggal di Kampung Bagan Serai, Seberang Jaya bakal kehilangan rumah yang telah didiami sejak 100 tahun lalu setelah sebuah agensi kerajaan persekutuan bertindak mengambil-alih tanah kampung Melayu itu bagi tujuan pembangunan.

Ahli Parlimen Permatang Pauh Datuk Seri Anwar Ibrahim segera campur-tangan selepas menerima laporan berhubung kes ini. Ditemui semasa beliau mengadakan lawatan ke kampung tersebut, Anwar berkata kes ini akan dibawa ke peringkat atasan bagi memastikan kepentingan penduduk kampung tidak ditindas. (sumber blog anwar)

Hahaha Anwar berseloka gembira sempena Hari Raya Aidiladha ini. Dulu cerita Kg Buah Pala juga mengalami masalah seperti ni. Apa yang Anwar buat? Apa yang Anwar janjikan pada mereka? Mampus haram jadah Anwar nak tolong. Yang dia ambil kisah cuma keluarga Azmin je.

Cina Guan Eng nak tolong? Lagi lah kafir haprak tu nak tolong. Dah tentu dia cuma tolong bangsa dia je. Buat apa dia nak tolong orang melayu sebab orang melayu tak bagi Chin Peng balik. Sebab orang melayu tak sujud kat tokong dia.

Nasib koranglah sebab sokong pakatan. Pandai buat, pandailah tanggung. Kerajaan BN tak zalim tapi yang zalim adalah anda sendiri sebab menyokong kerajaan pakatan. Ternyata anda menzalimi diri anda sendiri dan mencampakkan diri ke dalam kebinasaan.

Selamat Hari Raya Aidiladha. Selamat Mengerjakan Ibadah Korban. Asalkan Bukan Korban Kerakusan Anwar hahaha!

No comments: