Geng Bas Sekolah

September 27, 2009

Nik Aziz Nak Jadi Dewa

Sekali lagi nik Aziz cuba mencampuri urusan tuhan. Begitu senang beliau mengatakan sembahyang dan Datuk Ibrahim Ali tidak diterima Allah s.w.t dan duit elaun Ahli Parlimen Pasir Mas adalah haram.

Sakit ke Nik Aziz ni? Apa kaitan Ahli PArlimen dengan isu sembahyang? Adakah hanya sembahyang orang politik sahaja yang diterima Allah s.w.t dan sembahyang rakyat biasa tidak diterima?

Mahzab mana yang diikut Nik Aziz ni. Osama Laden dan Mullah Omarpun pening kepala dengan kerenah Nik Aziz. Orang fahaman wahabi lagi senang, terus je labelkan Nik Aziz ni sesat dan Murtad.

Sudah sudahlah tu. Tak payahlah nak kaitkan isu politik dengan isu agama. Orang bukannya bodoh kecuali orang Pakatan je.

Ibrahim Ali bukannya berpihak kepada sesiapa. Orang UMNO tak betul, dia tibai, orang Pakatan tak betul, diapun tibai. Tindakannya sama seperti saudara Zulkifli Nordin, Adun Bandar Kulim.

Dah nasib PAS memang banyak salah dari betul, jadi dia tegurlah. Kalau orang PAS tak boleh ditegur apabila salah, maka samalah dengan perangai orang Yahudi. Hanya anggap bangsa dia saja yang betul dalam dunia ni.

Bertaubatlah Nik Aziz sebelum ajal tiba. Jangan berangan nak jadi nabi sesuka hati nak menghukum orang dengan dosa pahala, neraka syurga. Nasib sendiripun belum tentu lagi.

9 comments:

lebai said...

Pas selangor bidas Khalid Samad dan DAP. Keputusan mesyuarat Badan Perhubungan Pas Selangor hari ini di Shah Alam. http://paklebai.blogspot.com

Anonymous said...

Orang tua haram jadah ni memang dilaknat tuhan hendaknya, kalau mampos rohnya jadi babi atau anjing hendaknya boleh dimakan oleh cina kapir dari DAP

bat69

Anonymous said...

aku harap2 kalau dia mampos jadi patung batu (berhala) lagi bagus dah tu letakkan kat kuil2 cina boleh orang2 DAP buat sembayang pakai lilin .... TAKEBEEER TAKEBEEER...........
ORANG TUA SIALAN BANGSAT LAHANAT

Anonymous said...

n.ajis nie elok jgn dilayan tua kutuk nak mampos nie...dungu buta mata( hati, betul, agama islam) yg dia nampak kuasa, kuasa, kuasa sajer. ckp belit2. org. yg suka ckp belit2 nie akan membelit diri sendiri. masa tu... brlah teringat... aku bernama n.ajis hina, busuk, tak berguna lagi...

kluangman said...

Nik Aziz disimpan lama oleh Penciptanya untuk dilihatkan kepada kita golongan mengaku pandai yang sesat untuk kita jadikan sempadan.

Sedikit kuasa sebagai MB, sedikit serban dan jubah - dah nak tunjuk lagak, riak..

Lepas tu kata ' media salah petik... '

silent reader (anak jati PERAK) said...

nauzubillahiminzaliq....tak tahu la nak ckp mcm mana lagi dgn org tua ni...bercakap bagaikan ISLAM ni dia yang punya...sampaikan makcik aku yang sokong pas tu pun lgsg x terima dah pandangan org lain yg bukan pas...semua diorg je betul...mungkin dah ade tiket masuk syurga kot..tapi kebanyakan org2 muda yang sokong pas kt tmpat aku ni, cakap je gegar tapi pose ramadan hari pertama dgn hari last je...cakap x serupa bikin..

lenzaidi said...

Islam dan politik.
Nik Aziz samakan politik dan Nabi Muhammad SAW semasa baginda membina sebuah pemerintahan Madinah dengan politik beliau dan PAS.
Baginda Nabi Muhammad SAW membentuk sebuah negara Islam di Madinah atas dasar Islam dan penyibaran ugama itu sendiri. Baginda tidak main politik kerana tidak ada parti politik yang lain sebagai pembangkang kecuali orang orang quraish pada awal nya membidas tentang perjuangan baginda dan Islam di Mekah.
Bagaimana NIk Azis boleh samakan dia dengan perjuangan Nabi Muhd SAW dengan politik dan Islam atau Pas beliau.
Saya kurang Ilmu Islam dan politik. Tapi saya nampak jauh perbezaan antara perjuangan Nabi Muhammad di Madina dan Islam dengan perjuangan Nik Aziz dengan PAS dan politik di Malaysia.e.g menentukkan siapa masuk syurga dan kini mengeluarkan kenyataan Ibrahim Ali tidak diterima ibadah nya.
Soemthing is wrong with this old man!

Neutral Daily said...

Salam,

Artikel yang menarik tuan..
Jika tak keberatan layari Neutral Daily sekarang dan linkkan blog kami di blog anda.
Terima Kasih..

"Informasi Neutral Tanpa Kepentingan"
http://neutraldaily.blogspot.com/

Anonymous said...

ayam goreng ayam goreng tau kutuk orang ja. yang diri sendiri tu tak tentu masuk syurga lagi..lembu masak kicap,sapa nak beli??