Geng Bas Sekolah

August 2, 2009

Rakyat Diperkuda Pertahan Kebejatan Anwar - Pakatan

Semalam, puluhan ribu rakyat berpecah di lima kawasan sekitar Kuala Lumpur berhimpun secara ganas dengan hanya satu tujuan, iaitu untuk menyerahkan memorandum kepada Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong agar Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dimansuhkan.

Puluhan ribu rakyat yang bodoh ini tidak sekadar berhimpun dan berarak malah merusuh. Sangat mengembirakan apabila saya dimaklumkan lebih 500 orang ditahan, dan di saat catitan ini dinukilkan, YB Sivarasa Rasiah antara mereka yang masih belum dibebaskan. (PADAN MUKA)

Kelihatan pada mereka yang menyertai perhimpunan tersebut senapang gas pemedih mata, juga penyembur air kimia, apatah lagi untuk menangkap orang awam yang sedang melanggar hak mereka yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Mereka hanya ada suara serta hanya mampu mengacung tangan menumbuk ke langit luas, tanda protes terhadap kebaikan puluhan dekad lamanya dengan harapan untuk melihat Malaysia menjadi sebuah negara yang huru hara.

Jelas, tiada apa yang berubah di negara ini; tiap kali ada perhimpunan, rakyat masih terus dijadikan tunggangan olih elit kuasa ANWAR-PAKATAN dengan menggunakan pendekatan sama sebagaimana lalu untuk menghalang rakyat daripada kebenaran.

Mereka yang tidak sehaluan dengan pembangkang dianggap musuh durjana, ancaman keselamatan dan harus dihukum sekeras-kerasnya. Hari ini, rakyat menyaksikan sekali lagi keangkuhan penguasa ANWAR-PAKATAN memperalat rakyat demi mendapat kuasa dan mempertahankan kebejatan mereka.

ANWAR IBRAHIM

*Dipetik Daripada Anwar Ibrahim Blog*

7 comments:

Ezad said...

yang diperkudakan adalah rakyat yang berbangsa melayu.
sesungguhnya melayu ni memang cetek mindanya.
belajar tak pandai, kalau masuk u pun sebab dpt kouta bumiputera..

kerja tak menentu, kalau kerja pun gaji ciput, jawatan kuli..

yg ramai kerja dengan kerajaan.. 'saya yang menurut perintah'.. kuli juga la tu..

mereka ni memang keturunan pak kaduk..

menang sorak, kampung tergadai..

itulah melayu!

Anonymous said...

Setuju dengan Ezad

Bila kerja jadi kuli...selalunya golongan ni yang senang kena pengaruh dengan PKR...sebab hidup mereka susah...bila dicampur dengan mindset org Melayu yg memang sejak azali suka kan benda yg melalaikan macam demo, perarakan, konsert, merempit, main gitar tepi jalan, melepak membuang masa,melalak menjerit kat stadium bola, kita akan dapatla selautan melayu melayu bodoh yang pergi berdemo 1 ogos baru ni


Insaf la wahai melayu melayu sekelian...jangan la kita dipergunakan oleh bangsa mata sepet ni...atau pun melayu yg sudah lupakan kulit dan asal usulnya..

pakai la otak

nah tengok video ni buat tatapan pada melayu melayu bangang ni

http://www.youtube.com/watch?v=RgRqo5PuhPM

Jeffry said...

SLM BRO..BILA ALJUNURI DH MENGUASAI MINDA ORG MELAYU SUPAYA MEMBERONTAK SESAMA MELAYU INI LAH JADINYA. KITA DH TENGOK "KEROSAKAN" ANAK MELAYU DH SEMAKIN TERUK.

BILA DH TERUK, NEGARA TERGADAI, MEREMPAT DLM NEGARA SENDIRI SAPE PULAK JADI TUAN KLU BKN BANGSA ASING!

kembara putih said...

Kita orang bukan macam ahli UMNO, nak buat sesuatu kena subsidi, kena ada duit poket, nasi bungkus. Kita buat dengan rela hati. Bangsa lain pun ramai la.

Yang Melayu bodoh adalah yang sokong UMNO, biasanya di hulu pendalaman semenanjung, sabah n sarawak, yang kerja menoreh getah n kait kelapa sawit. Yang pandai2 di bandar n pinggir bandar x sokong UMNO.

Anonymous said...

Bro Kembara Putih
Iye ke yg bodoh tu sokong UMNO..
banggang tul la pemberita ari tu ader ke dier kata penyokong PR yg kena tahan sebab buat demo,patutnya penyokong UMNO la kan sebab BODOH @ BEBAL
Aper2 pun aku bersimpati dengan keluarga ko yg tersangatla bodoh@banggang sebab kerja kuat membanting tulang motong gotah@kait buah menanggung pelajaran ko jadi terpelajar@maksom

Anak Lenggong said...

Kembara Putih...ko lah diantara melayu bangang..yang rela diri diperalatkan oleh pemimpin ko yang berkepentingan...

Buat dengan rela hati..nak tanya ko balik ..apa yang ko perjuangkan..islam..tu yang ronald liu kata arak tak haram tu ngape ko tak perjuangkankan pulak..

Tu laa orang kata perjuangan ko ni perjuangan taik kucing...hidup dari kecik sampai besar tu..pun atas belas kasihan dan rezeki yang diberi oleh pemerintah..masih tak sedar diri lagi sampai sanggup menghambakan diri dengan sikapir..dan kaki jubur..

kembara putih..insaf2 lah diri ko tu bukak minda dan lihat lah disekeliling apa yang pas dan nuar ataupun karpal singh dan lim anak beranak dah kasi kat ko...kesenangan???..jauh sekali cuma memporak perandakan negara tu adalah..

yb Raz said...

kesian dengan mak bapak kembara putih tu. mereka bekerja siang malam untuk menghantar dia kesekolah supaya bila besar menjadi manusia yang berguna.

tapi sayang segala usaha mak ayah, datuk nenek dia hanya diludah saja. malah mengatakan mak bapak datuk nenek dia orang bodoh dan bahalul.

Inilah generasi derhaka yang telah dilahirkan oleh anwar-pakatan.

kepada semua rakan, janganlah jadi seperti kembara putih. kalau tak sokong umnopun, janganlah menghina orang yang miskin.