Geng Bas Sekolah

Korang Kena baca ini

October 28, 2014

ANWAR TAHU AJAL KIAN HAMPIR


Beberapa hari ini aku pergi bercuti. Rileks rileks merayau tengok awek. Dalam masa sama, aku terus terima cerita cerita politik kunyit daripada grup whatsapp. Antaranya video ostad PAS tengah beromen. Tapi aku malas nak layan. Memang betul betul taknak fikir politik Malaysia yang semakin busuk. PAS patut bubar je lah.

Malam tadi pakcik Anwar datang UM. Dia panggil segala pengikut pengikut Dajjal AL Masih dan menyuruh mereka menyondol pintu pagar UM. UM sebenarnya cukup dekat dengan pakcik Anwar. Kerana pakcik Anwar mula jadi gila semasa belajar di UM. Siapa yang tidak kenal pakcik Anwar masa tu, orang gila berdemo.

Dan malam tadi, sebelum pakcik Anwar lepak penjara, dia buat reunion di UM. Ye lah. Umur diapun dah 67 tahun. Dia lepak penjarapun nanti paling lama 5 tahun. Sebelum masuk dalam, dia datang lah kat UM. Mengimbau kenangan muda muda dulu, dengan cermin mata petak dan seluar kembang sapu lantai.

Apapun tahniah lah pakcik sebab berjaya mengumpul pengikut Dajjal Al Masih walau tak ramai yang turun. Pakcik Anwar sekarang inipun tengah menghadap muka Hakim kat Mahkamah. Harap semuanya berjalan lancar dan pakcik Anwar bolehlah berehat kat penjara.

No comments: